Senaste nytt

Nytt samarbete mellan SAS och airBaltic

Nicasp

Medlem
Reste i helgen Air Baltic NCE -ARN i SAS plus rad 6. Det positiva var den fräscha kabinen och att flyget höll tidtabellen. Servicen var dock katastrofal. Allt vin tog slut efter fyra rader och några passagerare fick inte specialkost som de hade beställt. Väldigt grinig CC som kom med den ena bortförklaringen efter den andra. Men de kan å andra sidan kanske inte klandras för att man inte lastar tillräckligt med dryck och mat. Tyckte synd om de som bokat revenue med SAS plus och fick noll valuta för pengarna.
 

011430121

Medlem
Det verkar nu som om SAS i vintertidtabellerna inte behöver leasa kapacitet från Air Baltic jag hittar inga avgångar.
Hade några avgångar där BT flög åt SAS i sommras, största fördelen de hade gardin mellan Plus och GO , vi får se om de kommer igen nästa sommar.
Air Baltic flyger just nu avgångar år SWISS samt Eurowings
 
Det verkar nu som om SAS i vintertidtabellerna inte behöver leasa kapacitet från Air Baltic jag hittar inga avgångar.
Hade några avgångar där BT flög åt SAS i sommras, största fördelen de hade gardin mellan Plus och GO , vi får se om de kommer igen nästa sommar.
Air Baltic flyger just nu avgångar år SWISS samt Eurowings
Såg också det. Hade gärna testat A220 samt få gardin i plus :cool:
 

Tobbe.O

Medlem
Det verkar nu som om SAS i vintertidtabellerna inte behöver leasa kapacitet från Air Baltic jag hittar inga avgångar.
Hade några avgångar där BT flög åt SAS i sommras, största fördelen de hade gardin mellan Plus och GO , vi får se om de kommer igen nästa sommar.
Air Baltic flyger just nu avgångar år SWISS samt Eurowings

Såg också det. Hade gärna testat A220 samt få gardin i plus :cool:

Imorgon börjar sommartidtabellen rulla igång på SAS :)

AirBaltic ska hjälpa till en del även i år från Arlanda.

Tre maskiner är i eftermiddag/kväll planerade till Arlanda. Om inga ändringar sker så är det dessa maskiner inledningsvis som är schemalagda.

- YL-ABC (flightnummer: SK9221)
- YL-AAP (flightnummer: SK9223)
- YL-AAU (flightnummer: SK9225)
 

Scanwing

Medlem
Gardinen är tillbaka! Men de slarvade lite så GO kunde spana in i Plus.
 

Attachments

  • 4D6A7167-F9B0-4050-AD10-969EC553456B.jpeg
    4D6A7167-F9B0-4050-AD10-969EC553456B.jpeg
    150,3 KB · Visningar: 156
Flög precis med SAS operated by Air Baltic, ARN-AMS, i plus och måste säga att jag är väldigt nöjd. Inledande strul med försening och platsbyte vägdes upp av utomordentlig service. Snabb servering, bra undanplockat och de frågade efter maten om man ville ha mer att dricka eller om man ville ha snacks.

Dessutom gardin mellan Go och Plus, som @Scanwing rapporterar om ovan :)
 

gdaily

Medlem
Dito AGH-ARN idag i minus, men bra service, och blockade mittensäten i hela kabinen (pga låg bokningtryck antar jag).
 

pswe

Medlem
Tycker det är riktigt bra nivå på utförandet från AirBaltic. Skillnaden mot Smartlynx är enorm.
Maskinerna är nya och fräscha. Personalen är snabb, trevlig och effektiv. Genom att inte använda sätena AoC på rad 1 så finns det gott om plats för kabinbaggage även med crew-väskor och syrgastuber. (Sen är det ändå märkligt att det måste ligga där)
Hade varit intressant att veta om det är någon skillnad i kostnad för SAS i de två kontrakten.
 
Toppen