Senaste nytt

Nytt samarbete mellan SAS och airBaltic

adhoc76

Medlem
Gott om benutrymme beror nog på var i planet man sitter. Fått rapporter från några bekanta som reste som sa att de inte fick plats med benen.
Beror nog också på hur lång man är. Jag som är över medellängd (193 cm) skulle inte beskriva benutrymmet som "gott". Air Baltic upplever jag som genomsnittliga, varken mer eller mindre. I övrigt har jag egentligen inget negativt att säga om SAS operated by Air Baltic. Tycker det funkar bra. Har dock inte åkt med SmartLynx ännu så kan inte säga något om det (återkommer i juni när jag har egen erfarenhet av det).
 
Gott om benutrymme beror nog på var i planet man sitter. Fått rapporter från några bekanta som reste som sa att de inte fick plats med benen.
Första bilden är jag (183cm) på rad 2. Andra bilden visar standardavståndet (32"). Formen på sätena med små fickor ger mer benutrymme än de flesta plan.
 

Attachments

  • IMG_1374 Large.jpeg
    IMG_1374 Large.jpeg
    168,8 KB · Visningar: 151
  • Airbaltic-Airbus-A220-12.jpeg
    Airbaltic-Airbus-A220-12.jpeg
    274,4 KB · Visningar: 144

airac

Medlem
Mer utrymme på första x rader är väl ganska standard inom Europa. De säljs ju som business class med blockat mittsäte när maskinen är i Air Baltics egen trafik. Utrymmet på rad 2-4 på Lufthansa är ju också mer än på rad 22-24 på deras Europa maskiner.
 

M.K

Medlem
3E6714C3-466F-4686-9B9B-813C22B4B48B.jpeg


@adhoc76 Benutrymmet är ju löjligt bra på min standardrad! Tror du kan vara världens längsta man där och ändå ha en halvmeter benutrymme.

Jag bokar alltid mina flighter med A220 om möjligt, väntade t o m en extra avgång i loungen sist. Så värt det med riktig EU business; garanterad seatblock, gardin, inga varierande bakdelar som skymmer sikten i lilla fina kabinen samt bra och återkommande in flight service!
 

M.K

Medlem
0F9603EF-79D3-4F77-A0DE-2B0619BEDDA7.jpeg


Dessutom bekväma stolar i skinn. På bilden ser du mittstolen som alltså är 100% blockerad. Enda minus är avsaknad av wifi på A220 men ändå oftast värt det. Ett ytterligare önskemål hade varit fastmonterade bord i mitten som det ofta var med LH-C tidigare.

Kul att ha en ny favorit med SAS shorthaul. :)
 

mha321

Medlem
Visa bifogad bild 142224

Dessutom bekväma stolar i skinn. På bilden ser du mittstolen som alltså är 100% blockerad. Enda minus är avsaknad av wifi på A220 men ändå oftast värt det. Ett ytterligare önskemål hade varit fastmonterade bord i mitten som det ofta var med LH-C tidigare.

Kul att ha en ny favorit med SAS shorthaul. :)

Tycker de fasta borden var otroligt irriterande på små flygplan. Särskilt på sidan där man sitter ensam i en 2a. Mycket bättre att kunna fälla undan armstödet och breda ut sig ordentligt :)
 

pswe

Medlem
Visa bifogad bild 142224

Dessutom bekväma stolar i skinn. På bilden ser du mittstolen som alltså är 100% blockerad. Enda minus är avsaknad av wifi på A220 men ändå oftast värt det. Ett ytterligare önskemål hade varit fastmonterade bord i mitten som det ofta var med LH-C tidigare.

Kul att ha en ny favorit med SAS shorthaul. :)
Jag är inte säker på att den typen av block är av komfortskäl utan kommer av restriktioner på antalet passagerare.
I maskinerna som flyger åt SAS kan du fortsatt inte boka säte på 1 A och C vad jag sett.

 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen