Senaste nytt

Nytt Diamond event 17e november 2022

telelina

Medlem
Ja det var ett supertrevligt event!

Mina takes:
En herre hade lite feedback på flygplatsupplevelsen (security, lounge och boarding). Som palmen beskriver och Anko höll med och verkade vilja förändra. Herren fick applåder från övriga deltagare efter sin feedback.
Någon frågade om Business kommer tillbaka i Europa. Här sa Anko att SAS Plus passar Skandinavier. Jag håller inte med eftersom jag väljer LH Business när resan är runt 4h. Hoppas de tänker om här.

Mingel:
Fick chansen att prata med tre olika SAS medarbetare som alla var supertrevliga och lyhörda. @massimo roligt att träffa dig och den nya APPen är grym . Hälsa till Aron och Olivia med tacka för intressanta diskussioner.

Det lät ju även som ”my SAS idea” är på väg tillbaka i ny kostym.
 

Hafermann

Medlem
Jag håller med. Men det är inte bara där man behöver titta för att förbättra tillgänglighet till platser. Att ta bort blackoutperioder för Diamonds hade varit en positiv differentiering gentemot övriga medlemsnivåer. Även att öppna upp fler platser lite tidigare.
Det går många flighter utan tillgång på biljetter samtidigt som en stor andel stolar är tomma. Det finns klar förbättringspotential här.
 
Jag håller med. Men det är inte bara där man behöver titta för att förbättra tillgänglighet till platser. Att ta bort blackoutperioder för Diamonds hade varit en positiv differentiering gentemot övriga medlemsnivåer. Även att öppna upp fler platser lite tidigare.
Det går många flighter utan tillgång på biljetter samtidigt som en stor andel stolar är tomma. Det finns klar förbättringspotential här.

Så det ska inte finnas någon fördel med att tjäna många poäng längre? Trist tycker jag! Då behöver jag ju inte tjäna mer poäng än jag behöver framöver :)
 
Last edited:

mha321

Medlem
Håller med, men bara till viss del. Jag tycker inte LH Business är så märkvärdigt. Tungan på vågen för mig, vid resa runt 4h, är seat block. Är ordentligt less på SAS seat block-lotteri. Skulle välja SAS Plus oftare om jag var säker på seat block.
Håller definitivt med. Seat block är killer feature. Om det fanns skulle jag nog välja sas plus framför åtminstone Lufthansa business de första val. Visst är det trevligt med porslin och riktiga glas, men maten är ju hit and miss (mest miss) på båda. Och på sas finns ju åtminstone snacksvagnen. På Lufthansa får man gå hungrig....

Men jag misstänker att just seat block är den för sas största anledningen att gilla plus. De får in fler personer i planet och framförallt går de också en flexiblare layout i kabinen...
 

Homer

Medlem
Jag håller med. Men det är inte bara där man behöver titta för att förbättra tillgänglighet till platser. Att ta bort blackoutperioder för Diamonds hade varit en positiv differentiering gentemot övriga medlemsnivåer. Även att öppna upp fler platser lite tidigare.
Det går många flighter utan tillgång på biljetter samtidigt som en stor andel stolar är tomma. Det finns klar förbättringspotential här.


Dubblera kostnaden och gör platserna tillgängliga för alla.
De som flyger så mycket med SAS att de uppnår Diamond nivå är antingen nöjda eller har inget val,
inte nödvändigt med nya förmåner annat än t.ex. en påse nötter eller chips i ekonomi inom Europa.
 

Hafermann

Medlem
Dubblera kostnaden och gör platserna tillgängliga för alla.
De som flyger så mycket med SAS att de uppnår Diamond nivå är antingen nöjda eller har inget val,
inte nödvändigt med nya förmåner annat än t.ex. en påse nötter eller chips i ekonomi inom Europa.
Att öppna upp blackoutperioder för Diamonds syftar till de diskussioner som förts gällande SAS besked om att differentiera Gold och Diamond mer. Detta hade varit ett ypperligt sätt att förbättra för Diamonds utan att försämra för andra.
 
Toppen