Senaste nytt

Nytt Diamond event 17e november 2022

Hafermann

Medlem
Så det ska inte finnas någon fördel med att tjäna många poäng längre? Trist tycker jag! Då behöver jag ju inte tjäna mer poäng än jag behöver framöver :)
Hänger inte med på vad du menar? :)

Vad jag menar är att under de perioder som ofta inte har någon awardtillgänglighet (som t.ex påsk,sommar och jul), borde SAS kunna öppna upp platser för de med högsta statusen.
 

Rickard_O

Medlem
Hänger inte med på vad du menar? :)

Vad jag menar är att under de perioder som ofta inte har någon awardtillgänglighet (som t.ex påsk,sommar och jul), borde SAS kunna öppna upp platser för de med högsta statusen.
Lätt att säga som konsument, vi pratar perioder där folk nästintill är tvungna att resa, varför skulle man då ge bort något gratis den lilla tid där majoriteten är beredda att betala vad som helst för att komma iväg?
 

mha321

Medlem
Att öppna upp blackoutperioder för Diamonds syftar till de diskussioner som förts gällande SAS besked om att differentiera Gold och Diamond mer. Detta hade varit ett ypperligt sätt att förbättra för Diamonds utan att försämra för andra.
Jag misstänker att det kan vara svårt att rent tekniskt öppna på det sättet, pga hur bokningssystemen funkar osv.

Men en variant skulle ju kunna vara något i stil med att man som diamond får en voucher för att "låsa upp" en eller två stolar per år. På så sätt begränsar man kostnaden och kan separera flödena...
 

Hafermann

Medlem
Jag misstänker att det kan vara svårt att rent tekniskt öppna på det sättet, pga hur bokningssystemen funkar osv.

Men en variant skulle ju kunna vara något i stil med att man som diamond får en voucher för att "låsa upp" en eller två stolar per år. På så sätt begränsar man kostnaden och kan separera flödena...
Exakt så jag tänker. Precis den varianten finns ju hos andra program.
 

Homer

Medlem
Att öppna upp blackoutperioder för Diamonds syftar till de diskussioner som förts gällande SAS besked om att differentiera Gold och Diamond mer. Detta hade varit ett ypperligt sätt att förbättra för Diamonds utan att försämra för andra.

Pandion har väl någon form av platsgaranti, om det även gäller för black-out datum vet jag inte om det inte gör det så skulle det vara en förmån som
är bättre än Pandionnivån.
Det handlar om perioder då även kontantpriserna är höga, att erbjuda rewardbiljetter för samma kostnad som under lågsäsong låter
inte som något ett krisande flygbolag, som minskar på antalet praliner från 3 till 2 för att spara, skulle vara intresserade av att göra.
 

Hafermann

Medlem
Pandion har väl någon form av platsgaranti, om det även gäller för black-out datum vet jag inte om det inte gör det så skulle det vara en förmån som
är bättre än Pandionnivån.
Det handlar om perioder då även kontantpriserna är höga, att erbjuda rewardbiljetter för samma kostnad som under lågsäsong låter
inte som något ett krisande flygbolag, som minskar på antalet praliner från 3 till 2 för att spara, skulle vara intresserade av att göra.
Förstår dina tankar och tycker väl inte annorlunda i grunden. Men andra bolag erbjuder awardtillgänglighet under perioderna. Handlar ju om att de kunder som skulle få tillgång är de kunder som lägger mycket revenue under resten av året.
 
Fördelen är ju att du kan boka flera resor som du de facto ska åka på (och inte bara boka upp resor ”just in case”).

Ja, men det är inte alltid man vet när man kan åka, och ibland är det därför väldigt trevligt att kunna boka upp flera resor. Detta har varit något av det jag uppskattar mest med SAS bonusresor. Tex boka upp ett gäng weekends till Luleå-Stockholm utan att behöva bestämma exakt när och om jag ska åka.

Jag har sett detta som en förmån för att jag drar in mer poäng än jag behöver för att resa.

Om jag som du säger kommer att kunna boka fler resor just när jag vill resa vet ju faktiskt varken du eller jag :)
 
Toppen