Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

Problemet idag är väl att man inte kan få den bättre hälftens namn på extrakortet?

Så i affärer som bryr sig om namn och signatur på kortet blir det stopp, men i mindre noggranna affärer går det bra för frugan att bygga på bonuspoängskontot.

Någon som vet hur det blir med Elite?
I de tidigare villkoren var det så men i de nya, som gäller alla tre korten, går det bra att ge ett extrakort till en närstående.

Jag pratade med kundtjänst nu.

De svar jag fick var att om man byter till Elite så nollställs spenderingen från 1:a november. Dvs, gamla spenderade kronor gör ingen nytta.

Jag pratade med kundtjänst nu.

De svar jag fick var att om man byter till Elite så nollställs spenderingen från 1:a november. Dvs, gamla spenderade kronor gör ingen nytta.
Detta är ju verkligen dåligt, om jag har nu spend på 200k+ och skaffar Elite så ska jag alltså inte få en chans att spendera ca 100k på julklappar och få en till 2-4-1?
Utan måste börja på 0 och spendera 150k till? Bleh!

Jag fick exakt motsatt besked för fem minuter sedan.

"Använd ditt gamla kort så mycket som möjligt redan nu så har du nog chansen att hinna få en andra voucher med Elite-kortet innan nyår"

Detta är ju verkligen dåligt, om jag har nu spend på 200k+ och skaffar Elite så ska jag alltså inte få en chans att spendera ca 100k på julklappar och få en till 2-4-1?
Utan måste börja på 0 och spendera 150k till? Bleh!

Om det nollställs när man skaffar elitkortet borde eventuell voucher man redan tjänat in,
fått och kanske redan använt inte heller räknas, isåfall borde man kunde tjäna in 2 vouchers om man spenderar
300kkr i november/dec. ;)

Toppen