Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

Hej!

visst gäller väl >24h stopover när man är i usa fast man bokar 2-4-1 utan att resan måste betalas på nytt(med nya poäng för ny sträcka)?

exempel: Arlanda-London-New york, sista resan är i första klass. Visst kan jag resa då från New york låt säga efter 3 dagar till Hawaii utan att behöva betala för en ny eb resa?

Med de gamla reglerna var inte stopover tillåten när man bokar 2-4-1. Möjligt att det ändras med nya vouchern men det står inget om det i artikeln på bc.se i alla fall
SAS och American Express lanserar nytt kreditkortsprogram - med ny Elite-nivå för frekventa resenärer - BusinessClass.se

Efter nogrannt räknande så har jag nått fram till att jag ej kommer att uppgradera mitt nya Premium Card till Elite. Med ett husköp som hägrar så kommer min spend sannolikt inte spräcka 300k gränsen och därmed blir kortet inte alls lika sexigt.

Tråkigt, också att man har en inplanerad NYC shopping-resa i Januari nu när både Amex drar tillbaka intjäning och Stefan Ingves saboterar valutan.

Ajdå det var absolut det värsta besked man kunde få. Såvida inte de på 2-4-1 har bättre tillgänglighet än vad SAS/united/ANA visar förstås?
Det har aldrig fungerat så ingen förändring. Vad menar du med 2-4-1 har bättre tillgång? Det är fortfarande genom SAS du bokar (även om det sker från Tallinn), den tillgängligheten SAS som företag har till bonusbiljetter kommer även vara tillgängliga vid bokning med vouchern.

Toppen