Senaste nytt

Nya säkerhetskontrollen på Arlanda Terminal 5

Men fast track innebär väl inte per definition att det ska gå snabbt till SAS-loungen? Alla ska väl åt lite olika håll ändå när man är igenom säkerhetskontrollen?
Majoriteten ska väl dock åt vänster - de flesta gater ligger där och även de flesta butiker och restauranger.

Men om man kommer från sky city hållet och ska till C gates så blir det onekligen väldigt långt, lounge eller inte. Me om man å andra sidan kommer upp från parkeringshus eller lämna-parkeringen blir det bara marginellt längre. Så det beror ju på vilken del av landside man startar också.

Men fast track innebär väl inte per definition att det ska gå snabbt till SAS-loungen? Alla ska väl åt lite olika håll ändå när man är igenom säkerhetskontrollen?
Jag bara tycker att "snabbspår" är något annat är kö-pioritering, rent ordmässigt.

Visst, passagerare ska på olika håll. Men förut kunde jag välja fast Track till vänster i T5, vilket var bättre (kortare väg) till både lounge och inrikes avgångar. Skulle jag till F kunde jag använda vilken som, eftersom det var ungefär lika långt via båda .

I nya säkerhetskontrollen så får man ju ha större förpackningar med vätska än tidigare. Vackert så. Men hur funkar det när man mellanlandar, tex i HEL? Kommer inte finnarna att stoppa det då?

Fast det skulle jag ju inte gjort, min väska går på manuell kontroll och det är precis de två datorena som jag precis lagt tillbaka som måste kollas manuellt..

Efter fyra gånger genom nya säkerhetskontrollen så har jag 100% hit rate hittils på secondary screening för min ryggsäck.

Det är nånting maskinen inte gillar hos min väska =)

Jag har en 70cl spritflaska och en burk jalapenos. Vill helst inte checka in dem. Om jag, mot förmodan, inte kommer igenom security med dem: Kommer de låta mig gå ut och checka in väskan?

Toppen