Senaste nytt

Nya säkerhetskontrollen på Arlanda Terminal 5

rsimon

Medlem
Säkerhetskontrollen fungerar.

IMG_3521.jpeg
 

FF#1

Medlem
Hade en smidig upplevelse i nya kontrollen i går.
Gick till fast track, mindre än en handfull resenärer där.
Fick instruktionerna att lasta allt i en ända stor hög i en back.

Lyckades klämma ner stor dataryggsäck, liten sportbag, allt från fickorna och en taxfree påse som bara rullade genom kontrollen. tog max 1-2 minuter att ta sig genom.

En observation är att det ibland verkar ont om backar... Stod längst fram mot maskinen, de bakom mig fick aldrig några backar då de togs av de som stod närmast. Så fort nån vart klar kom en ny person från kön in längst fram och de som stod sist fick helt enkelt förgäves vänta. En började gasta och trtängde sig fram för att få tag på en back och det vart lite rörigt... men då var jag redan på väg ut mot nya taxfree.

Smidigt, men lite potentiella problem och på tok för långt att gå är väl sammanfattningen.
 

maswan

Medlem
Hade en smidig upplevelse i nya kontrollen i går.
Gick till fast track, mindre än en handfull resenärer där.
Fick instruktionerna att lasta allt i en ända stor hög i en back.

Lyckades klämma ner stor dataryggsäck, liten sportbag, allt från fickorna och en taxfree påse som bara rullade genom kontrollen. tog max 1-2 minuter att ta sig genom.

En observation är att det ibland verkar ont om backar... Stod längst fram mot maskinen, de bakom mig fick aldrig några backar då de togs av de som stod närmast. Så fort nån vart klar kom en ny person från kön in längst fram och de som stod sist fick helt enkelt förgäves vänta. En började gasta och trtängde sig fram för att få tag på en back och det vart lite rörigt... men då var jag redan på väg ut mot nya taxfree.

Smidigt, men lite potentiella problem och på tok för långt att gå är väl sammanfattningen.

Blev nya taxfree ännu längre att gå, eller var det ungefär lika illa som tidigare?
 

Fredrik

Medlem
.

En observation är att det ibland verkar ont om backar... Stod längst fram mot maskinen, de bakom mig fick aldrig några backar då de togs av de som stod närmast. Så fort nån vart klar kom en ny person från kön in längst fram och de som stod sist fick helt enkelt förgäves vänta. En började gasta och trtängde sig fram för att få tag på en back och det vart lite rörigt... men då var jag redan på väg ut mot nya taxfree.
Har de fortfarande inte löst det? Det låter tyvärr som Swedavia i ett nötskal.

Det var så precis när det öppnat när jag var där och min observation är att man ställer sig längst in om man kan pga detta. Fungerar det som det ska ska man stå närmast ingången så att man alltid kan lägga lådan på bandet och ingen annans låda blockerar.
 

Jannes

Medlem
När jag senast gick där två veckor sedan så var de tvungna att hämta fler lådor från det andra (stängda) bandet då folk tog så länge på sig att tömma lådorna eller returnerade inte dem. 4 personer stod och väntade på lådor…
 
Toppen