Senaste nytt

Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

Ja nästan så att man måste vara en bot för att hinna med. Jag missade det denna månad.
:)

Framförallt finns det ju ingen större anledning till att ha så kort fönster. Jag antar att Palmen hade dåligt med tid, så därför öppnades anmälan sent och stängdes för att hinna avgöras till helgen eller något sådant.

En dag är ju normalt sett en evighet på BC, men det finns egentligen ingen anledning att hålla det så kort vad jag kan se, förutom om det då råkar bli så pga omständigheter då. Vi ska ju ändå komma ihåg att moderatorerna gör sitt jobb på frivillig basis.

Botarna behöver 10 sekunder.. Om vi får en dag eller två är det en evighet.. Det räcker gott. You snooze you loose som det heter ;);)
Missförstå mig rätt nu. Jag är på inget sätt sur för att jag inte såg tråden denna månad. (Blir så ibland när man är i fel tidszon och jobbar 15h/dygn)

Det finns dock ingen uppenbar mening med att ha ett så kort tidsfönster. Det sker ändå en lottning av vilka som anmält sig som ska bli de utvalda och det gör inte så mycket att det blir fler som kan anmäla sig. De kriterier som sätts upp begränsar ändå antalet medlemmar som i praktiken kan delta rätt rejält.

Över lag är jag dock väldigt nöjd med det nya systemet och tycker det vore bra om detta fortsätter.

I förra månadens tråd (då jag själv missade att anmäla mig) var vi några som hade synpunkter på att vi missat att anmäla oss, varpå någon annan sa något i stil med att "om man är aktiv på forumet så hinner man se dessa trådar."
Ju mer jag tänker på det ju mer håller jag med.

Tycker 24 timmars fönster känns rimligt.
Ibland missar man, ibland inte.
Gott så.

Nackdelen för Palmen som får ta hand om alla ansökningar är väl att på 1v kan det bli galet många ansökningar kontra mot 1 dygn. Kriterierna denna gång var väldigt enkla och dom flesta hade kunnat skickat in ngt tips.

Jag var lite skeptisk mot detta från början, men tycket detta ändock känns mest fair mot alla.

Sen att jag personligen var för lat för att hoppa på tåget denna gång, får skylla mig själv. :D

Nu har vi kört 2 vändor med detta och personligen tycker jag att det fungerat väl. Självklart lite "barnsjukdomar" samt misstag som begåtts men också rättats till.

Vad har ni andra för synpunkter på detta om ni ska utvärdera första 2 månaderna?
Vad det verkar från första omgången med 5 värvare så kom det in värvningar till åtminstone 3 av personerna och den indikation jag fått från oktober månad är att det även kommit in värvningar där.
Tidsåtgången för min del för att hantera detta är acceptabel, tar max 1h att fixa med allt.

Det jag noterat som önskemål är
  • Längre tid att anmäla sig än ca 1 dygn
    Anledningen till den "korta" tiden är för att det premierar de som är mest aktiva, självklart finns det många personer som är aktiva men råkar vara "offline" just den dagen. Förlänger man tiden blir det även mer administration för min del samt att det blir mer tider att passa. Nu kan jag lägga upp det så jag vet att dagen efter ska det stängas och gå igenom.
  • Ha en tråd som uppdateras med nya värvare samt en ping i tråden för att notifiera om detta
    Detta har jag infört och vi har nu en tråd som ligger som sticky i forumet där vi kan uppdatera första posten
  • För snäva kriterier för att bli värvare
    Detta var en synpunkt från första månaden då vi satte ribban rätt högt med minimum 1000 inlägg. Detta var också helt tanken, att premiera de som varit "mest" aktiva en längre tid. Tanken är dock att ha olika kriterier som ska kunna passa "alla" målgrupper någon månad åtminstone. Att premiera de som är aktiva nu är målet, och inte leva på gamla meriter att man skrev 1000 inlägg för 5 år sedan.
Vad har ni för tankar och idéer?
Har ni några förslag på vilka kriterier ni skulle vilja se (kan inte lova att några kommer med men alltid bra med lite input och tankar)?
Ska vi fortsätta med detta sätt att göra värvningar? Eller vill folk gå tillbaka till det "gamla" sättet med "först till kvar" eller "bäst copy paste motivering"?

Toppen