Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

Jönsson skrev:Visst kan man bevaka en tråd och vara snabb att svara men samtidigt har man ju alla förmodligen ett liv utanför BC. Det går ju inte alltid att på 30 sekunder skicka en länk när man sitter i jobb, är med familjen, kör bil etc. Fast du kan ju så klart ändå ha rätt i vad du säger.Klicka för att utvidga...

Ha ett liv utanför BC?? Haha, den var kul.

HammertimeLH44 skrev:En bot blir man klassad som på forumet om man är snabb och skickar en länk inom 10 sekunder.Klicka för att utvidga...
Ja, för jag tar minst 15-25 sekunder på mig, vem säger att man har ett liv utanför BC? Förtal säger jag ;D

nu ska vi inte gå för mycket OT.

MEN oavsett bot eller inte så tycker jag att en hel uppsats med motsvarande 3-4 A4 sidor med info om allt från snyfthistorier, hur aktiv man är eller vilka välgörande ändamål man donerar till är snudd på bot. I synnerhet om det paras ihop med ett faktum att personen i fråga till 99% bara gör detta på forumet, dvs inga rapporter, inga hjälpande inlägg eller annat.

Detta system uppskattar jag mycket då det krävs lite i "gengäld" till forumet. Ge och Ta brukar det ju heta.

Jönsson skrev:Visst kan man bevaka en tråd och vara snabb att svara men samtidigt har man ju alla förmodligen ett liv utanför BC. Det går ju inte alltid att på 30 sekunder skicka en länk när man sitter i jobb, är med familjen, kör bil etc. Fast du kan ju så klart ändå ha rätt i vad du säger.Klicka för att utvidga...

Nej, men det går oftast. För mig kunde jag svara på under 1 minut allt som oftast, men självfallet fanns tillfällen när man är på möte eller bara missar notifiering. Såg dessa tillfällen som en rättvis inslag av slumpen, där någon annan kanske kunde knipa. Särskilt när folk skrev i gamla tråden på dygnets alla timmar oftast, och att många här befinner sig på I like tidszoner.

Bottar tror jag också är en seglivad forummyt (trodde själv på den tills jag fick in rutin på bevakning osv)

Abbs skrev:Ska resetipset vara ett resmål eller av typen "glöm ej passet"?Klicka för att utvidga...
Upp till var och en ska vara ett tips kopplat till att resa, om det är resmål eller hur du bäst bokar flygbiljett är upp till var och en.

En sak som jag skulle önska, är att anmälan till lottningen pågår i en vecka eller så. Det känns väldigt snävt att bara ha ett dygn på sig att skicka in en anmälan.

agehall skrev:En sak som jag skulle önska, är att anmälan till lottningen pågår i en vecka eller så. Det känns väldigt snävt att bara ha ett dygn på sig att skicka in en anmälan.Klicka för att utvidga...
Ja nästan så att man måste vara en bot för att hinna med. Jag missade det denna månad.

Back