Senaste nytt

Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

Jag tycker att det fungerar alldeles utmärkt med det nya systemet! Hatten av till @palmen som fixar. Kör på i samma stil är mitt förslag.

Jag var en av värvarna under oktober månad och kan meddela att min länk har använts. Återkommer om några dagar med slutsummering om det skulle dyka upp någon mer värvning på mitt konto. Stort tack till de som använde min länk! :)

Nu har vi kört 2 vändor med detta och personligen tycker jag att det fungerat väl. Självklart lite "barnsjukdomar" samt misstag som begåtts men också rättats till.

Vad har ni andra för synpunkter på detta om ni ska utvärdera första 2 månaderna?
Vad det verkar från första omgången med 5 värvare så kom det in värvningar till åtminstone 3 av personerna och den indikation jag fått från oktober månad är att det även kommit in värvningar där.
Tidsåtgången för min del för att hantera detta är acceptabel, tar max 1h att fixa med allt.

Det jag noterat som önskemål är
  • Längre tid att anmäla sig än ca 1 dygn
    Anledningen till den "korta" tiden är för att det premierar de som är mest aktiva, självklart finns det många personer som är aktiva men råkar vara "offline" just den dagen. Förlänger man tiden blir det även mer administration för min del samt att det blir mer tider att passa. Nu kan jag lägga upp det så jag vet att dagen efter ska det stängas och gå igenom.
  • Ha en tråd som uppdateras med nya värvare samt en ping i tråden för att notifiera om detta
    Detta har jag infört och vi har nu en tråd som ligger som sticky i forumet där vi kan uppdatera första posten
  • För snäva kriterier för att bli värvare
    Detta var en synpunkt från första månaden då vi satte ribban rätt högt med minimum 1000 inlägg. Detta var också helt tanken, att premiera de som varit "mest" aktiva en längre tid. Tanken är dock att ha olika kriterier som ska kunna passa "alla" målgrupper någon månad åtminstone. Att premiera de som är aktiva nu är målet, och inte leva på gamla meriter att man skrev 1000 inlägg för 5 år sedan.
Vad har ni för tankar och idéer?
Har ni några förslag på vilka kriterier ni skulle vilja se (kan inte lova att några kommer med men alltid bra med lite input och tankar)?
Ska vi fortsätta med detta sätt att göra värvningar? Eller vill folk gå tillbaka till det "gamla" sättet med "först till kvar" eller "bäst copy paste motivering"?
på det stora hela väldigt bra tycker jag.
Kan tyckas snålt med 24h, men samtidigt så är det ju nya chanser nästkommande månad och då är ju föregående lyckosamma värvare inte i contention så tycker att det är ok. Redan denna gång hade ju du ju fått in 18st vilket är gott och väl mer än vad som krävs.
Tycker också att kriterierna varit bra än så länge
Well done @palmen

Jag föreslår att om man blir valt som värvare ska man inte kunna bli det på en längre tid än vad vi har idag. Tycker ca 4 månader känns rimligt. Tycker fönstret på 24 timmar är bra eftersom det gynnar de som är aktiva och inne på forumet.

Gillar upplägget som sådant, men kan tycka att 24h är okej, förutsatt att man vet när denna förfrågan går ut? Annars kanske 36-48h är att föredra?

Som alternativ till det tidigare när det var fritt så tycker jag detta är så bra det kan bli för att vara ett uppstyrt alternativ. Kriterierna är olika varje månad och med varierande "svårighetsgrad" att kvala in sig på vilket jag tycker är viktigt då jag anser att både erfarna samt hyffsade nybörjare ska ges möjligheten. Tycker det funkar bra som det är och stort tack för tiden du lägger @palmen på att fixa med det!

I det stora hela tycker jag att detta är väldigt bra. Min enda synpunkt är det som också nämnts av några andra, att jag tycker att 24 timmar är lite för kort tid. Att man inte är inloggad på 24 timmar behöver inte betyda att man inte är aktiv, utan att man faktiskt gör det som är huvudanledningen till att man är med på forumet, nämligen reser. Det är tyvärr inte alltid så enkelt att koppla upp sig när man är ute på sina olika äventyr.

Jag förstår, och har stor respekt för, att det kan innebära mer jobb för @palmen så jag kommer inte att ta strid för detta, men jag hade helst sett en anmälningsperiod på 48 timmar.

Jag tycker 24 timmar är utmärkt. Missar man så kommer det som sagt nya chanser framöver.
Jag håller med en av ovanstående skribenter att man kanske bör förlänga perioden då man ej kan vara värvare när man avslutat sin värvarperioden. 4-5 månader är enligt mig rimligt eftersom det ger fler större chans att bli värvare.

Jag gillar det nya systemet, det säkerställer att värvarna är sådana som faktiskt tillför forumet något och de varierande kraven månad till månad säkerställer variationen. Men den främsta fördelen är att det har dämpat hysterin kring värvningar något, tidigare kändes det ibland som att BC var ett "värva-till-Amex-forum", som ibland diskuterade resor lite som en bisak.

Att man missar 24-timmars-fönstret ibland ser jag inte som ett stort problem, man får chansen nästa månad igen. Människor som är kvar år ut, år in, och tillför värde på olika vis hela tiden, ligger bäst till i längden att få värva. Precis som det ska vara.

Över lag tycker jag det verkar fungera bra, så jag röstar för att vi fortsätter och förbättrar över tid.

Ang anmälningsperiod - det kan räcka med att det förvarnas om när anmälningsperioden kommer vara.

Toppen