Jag lägger in namnen i lite olika ordning varje gång, det är bara jag som vet hur listan ser ut, ingen som är med på listan får rösta fram nummer.Nu har jag bara en fundering här angående hur slumpmässigt urvalet faktiskt här. Är det så att listan skapas utifrån när man anmält sig? Jag anmälde mig tidigt och är högt upp på listan, detta kan ju vara ett sammanträffande men jag svävar bara ut här. Om det inte sker en slumpmässig ordning av anmälare så kan systemet utnyttjats, alltså anmäla så sent så möjligt och sedan ange det högsta numret som ges i det spannet @palmen nämner.
Komplicerat?Varför har man komplicerat det här - det måste skapa en hel del mer arbete!?
Komplicerat?
Tidigare system fungerade "dåligt" då det utnyttjades av många, folk skapade flertalet konton och satte upp halv-automation på att skicka ut värvningar mm samt att skicak PM till folk som man trodde ville bli värvade mm.
Ofta fick moderatorer sedan gå in och medla i dessa fall när saker inte gått rätt till samt att ett antal personer som missbrukade systemet stängdes av mm.
Och hur kontrolleras det?Om jag förstår dig rätt här nu så haltar ditt resonemang lite. Den som har anmält sig får inte välja någon siffra när Palmen ska dra vinnarna.
Din åsikt är noterad och lämnades utan åtgärd.Jag tycker helt enkelt att listan samt lottningen ska ska randomiseras.
Det görs, listan av palmen och lottningen av medlemmarna. Om palmen skötte allt via en slumpgenerator på egen hand så tror jag misstankarna skulle bli fler.Och hur kontrolleras det?
Jag tycker helt enkelt att listan samt lottningen ska ska randomiseras.
Lite som när man lämnar feedback till SAS på servicen?Din åsikt är noterad och lämnades utan åtgärd.
Och hur kontrolleras det?
Jag tycker helt enkelt att listan samt lottningen ska ska randomiseras.
Håller med, jag gillar systemet. Många som uttrycker missnöje över att kraven kräver att man är någorlunda aktiv, vilket jag tycker är bra krav. Finns många användare på detta forum som endast är skapade för amexvärvning.Jag tror du och flera med dig tar detta på för stort allvar. Nu har dom flesta som är någorlunda engagerade här i forumet en chans att få komma med i utlottningen ibland. Innan var det ju rena rama vilda western.
Just my 2 cent...