Senaste nytt

Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

Nu har jag bara en fundering här angående hur slumpmässigt urvalet faktiskt här. Är det så att listan skapas utifrån när man anmält sig? Jag anmälde mig tidigt och är högt upp på listan, detta kan ju vara ett sammanträffande men jag svävar bara ut här. Om det inte sker en slumpmässig ordning av anmälare så kan systemet utnyttjats, alltså anmäla så sent så möjligt och sedan ange det högsta numret som ges i det spannet @palmen nämner.
Jag lägger in namnen i lite olika ordning varje gång, det är bara jag som vet hur listan ser ut, ingen som är med på listan får rösta fram nummer.
Om du anmäler dig efter 1h, då vet du inte om det är 10 personer eller 0 personer som anmält sig före dig.
Klart du kan anmäla dig sista sekunden och sedan be en vän gå in och säga det högsta numret så får du se om det blir du eller någon annan. Jag annonserar dock inte heller exakt när det är dags att dra nummer så det är svårt att bevaka om man nu inte lägger upp bevakning på tråden med notifiering.

Det är inte 100% bulletproof detta system, men med minimal insats så är tycker jag det är good enough för den tiden jag lägger ner på det.

Varför har man komplicerat det här - det måste skapa en hel del mer arbete!?
Komplicerat?
Tidigare system fungerade "dåligt" då det utnyttjades av många, folk skapade flertalet konton och satte upp halv-automation på att skicka ut värvningar mm samt att skicak PM till folk som man trodde ville bli värvade mm.
Ofta fick moderatorer sedan gå in och medla i dessa fall när saker inte gått rätt till samt att ett antal personer som missbrukade systemet stängdes av mm.

Komplicerat?
Tidigare system fungerade "dåligt" då det utnyttjades av många, folk skapade flertalet konton och satte upp halv-automation på att skicka ut värvningar mm samt att skicak PM till folk som man trodde ville bli värvade mm.
Ofta fick moderatorer sedan gå in och medla i dessa fall när saker inte gått rätt till samt att ett antal personer som missbrukade systemet stängdes av mm.

Till något ”bättre” finns är det inget fel på detta. Så ”rättvist” det kan bli när kriterierna ändras inför de olika perioderna :)

Jag tror du och flera med dig tar detta på för stort allvar. Nu har dom flesta som är någorlunda engagerade här i forumet en chans att få komma med i utlottningen ibland. Innan var det ju rena rama vilda western.

Just my 2 cent...
Håller med, jag gillar systemet. Många som uttrycker missnöje över att kraven kräver att man är någorlunda aktiv, vilket jag tycker är bra krav. Finns många användare på detta forum som endast är skapade för amexvärvning.

Med det sagt så är min åsikt ifall det misstänks att listan skapas i någorlunda kronologisk ordning kan man med rätt enkla medel teoretiskt bättra sina chanser. Men jag tar gärna fler dryga låtsassvar från folk än att diskutera sak, själv hållit i diverse utlottningar själv och det är rätt lätt att minimera foul play.

Toppen