Senaste nytt

Ny värvningskampanj för Amex Elite och Platinum (inbjudan från Elite kort)

Har idag ett Platinum extrakort. Blockar det mig för att vara kvalificerad för att bli inbjuden till Premium med dessa villkor? Supporten svarade (osäkert) att så var fallet.
 

palmen

Moderator
Har idag ett Platinum extrakort. Blockar det mig för att vara kvalificerad för att bli inbjuden till Premium med dessa villkor? Supporten svarade (osäkert) att så var fallet.
Det står inte explicit att extrakortinnehavare inte kan ta del av detta erbjudande så jag skulle gissa att det bör gå.
 

Migato

Medlem
Frågade i chatten kring elite -> premium men svaret jag fick där var att det var normala villkor som gällde då. Vet inte om man kan lita på det eller inte.
Kan vara en dealbreaker detta. Men om jag som elitevärd skickar en inbjudningslänk kan mottagaren välja Premium. Och då står det ju att det är ett tidsbegränsat erbjudande på 30 000 poäng. Borde inte gå att välja ett premium-kort om en inbjudan kommer från Elite. Eller så är det kanske för höga förväntningar på deras system :)
 

Avdankad

Medlem
Hej,

Är jag något efter eller kan man bara skicka inbjudningar till det kort man har eller högre? Jag har SAS Amex Premium och får alltså inget för att bjuda in en ny kund som använder Amex Classic?
 

MLC

Medlem
Kan vara en dealbreaker detta. Men om jag som elitevärd skickar en inbjudningslänk kan mottagaren välja Premium. Och då står det ju att det är ett tidsbegränsat erbjudande på 30 000 poäng. Borde inte gå att välja ett premium-kort om en inbjudan kommer från Elite. Eller så är det kanske för höga förväntningar på deras system :)
Kan vara så att mottagaren får sina poäng men du bara får enligt normala villkor. Men det är bara en gissning :)
 

palmen

Moderator
Hej,

Är jag något efter eller kan man bara skicka inbjudningar till det kort man har eller högre? Jag har SAS Amex Premium och får alltså inget för att bjuda in en ny kund som använder Amex Classic?
Just inbjudan till classic kräver ett classic kort sedantyp 1 år tillbaka eller något sådant.
 

Olle16

Medlem
Hej,

Fick till en värvning precis dagarna innan kampanjen gick igång och undersöker möjligheterna att på något vis ändå få ta del av de extra poängen för mig och min vän.

En tanke var att utnyttja ångerrätten av kortet på 14 dagar och alltså ansöka på nytt, men efter kontakt med kundtjänst påstod personen att registreringen av nykunden ändå skulle finnas med i systemet och därför inte hade rätt till att nyttja kampanjen.

Någon som har erfarenhet kring detta?
 

Tonton

Medlem
Hej,

Fick till en värvning precis dagarna innan kampanjen gick igång och undersöker möjligheterna att på något vis ändå få ta del av de extra poängen för mig och min vän.

En tanke var att utnyttja ångerrätten av kortet på 14 dagar och alltså ansöka på nytt, men efter kontakt med kundtjänst påstod personen att registreringen av nykunden ändå skulle finnas med i systemet och därför inte hade rätt till att nyttja kampanjen.

Någon som har erfarenhet kring detta?

Nej, inte värt att lägga ner någon större energi på det.

You win some, you lose some.
 

mha321

Medlem
Hej,

Fick till en värvning precis dagarna innan kampanjen gick igång och undersöker möjligheterna att på något vis ändå få ta del av de extra poängen för mig och min vän.

En tanke var att utnyttja ångerrätten av kortet på 14 dagar och alltså ansöka på nytt, men efter kontakt med kundtjänst påstod personen att registreringen av nykunden ändå skulle finnas med i systemet och därför inte hade rätt till att nyttja kampanjen.

Någon som har erfarenhet kring detta?
Känns ju helt logiskt. Annars blir det ju helt gratis poäng -- signa upp under kampanj, använd ångerrätt. Helt logiskt att man registreras i Amex system i samma ögonblick som ansökan blir godkänd, och att det inte försvinner.

Som @Tonton skrev, inte värt att tjafsa om, bara att se fram emot nästa chans istället.
 
Toppen