Ny tekniska problem på SAS hemsida

  • Thread starter Thread starter Robert flysas
  • Start date Start date
R

Robert flysas

Guest
Går inte att läsa in EuroBonus poäng samt felmeddelande när man lägger in sitt EuroBonus nummer. Efter 5 st försök gick våra Miami flights in korrekt. Även SAS appen har problem med att validera EuroBonus nummer.
 
Fel hos mig med. Precis när vi skall betala skatter & avgifter står det ”för lite poäng” när vi har runt halv miljon poäng. Loggar ut om det är ny attack mot hemsidan
 
Får även fel i appen sedan några dagar tillbaka, när det gäller att lägga in medlemsnummer för att boka en resa. Gick inte ens att lämna det blankt. Kunde därför inte boka, utan fick använda webbläsare istället.



Även felmeddelande när ”saved travelers” ska laddas i appen.



Ping @massimo





//uploads.tapatalk-cdn.com/20230310/466c21eae47abe2f59c00b47ee0f7d87.jpg







//uploads.tapatalk-cdn.com/20230310/36203a089f5d30ec4ced018b443d7e4a.jpg





//uploads.tapatalk-cdn.com/20230310/d62df784f67bdfed298924f6920c4d96.jpg
 
Mattias Holmén skrev:Får även fel i appen sedan några dagar tillbaka, när det gäller att lägga in medlemsnummer för att boka en resa. Gick inte ens att lämna det blankt. Kunde därför inte boka, utan fick använda webbläsare istället.Även felmeddelande när ”saved travelers” ska laddas i appen.Ping@massimoKlicka för att utvidga...
Så står det hos mig också. Går inte all gå vidare till bokning eller att börja om. Tog 1 timma att boka för mig idag tills det fungerade.
 
KevS skrev:Så står det hos mig också. Går inte all gå vidare till bokning eller att börja om. Tog 1 timma att boka för mig idag tills det fungerade.Klicka för att utvidga...
Ett tips är att börja om, och sedan inte välja något nummer alls, då verkar det funka. Men så fort man en gång har pillat på knappen för medlemsnummer så är det bara att börja om med hela bokningen som gäller.
 
När jag ska försöka söka efter resa via appen får jsg meddelande ”Looks like server is taking too long to respond. Please try again”

Någon som får samma?
 
Jag har försökt sedan igår att boka en T&R biljett men där jag får felmeddelande när jag kommer till betalningssteget. Jag tror att det beror på att hemresan endast är bokbar i PLUS och ej i GO (rutten SFT-ARN-CPH-GOT), om man ringer in till SAS borde de väl kunna boka detta åt mig? Åker man på någon avgift för att boka revenue biljetter per telefon när det inte går att boka online?
 
Doctor-X skrev:Jag har försökt sedan igår att boka en T&R biljett men där jag får felmeddelande när jag kommer till betalningssteget. Jag tror att det beror på att hemresan endast är bokbar i PLUS och ej i GO (rutten SFT-ARN-CPH-GOT), om man ringer in till SAS borde de väl kunna boka detta åt mig? Åker man på någon avgift för att boka revenue biljetter per telefon när det inte går att boka online?Klicka för att utvidga...


Problemet var att att jag försökte boka T&R GOT-ARN-SFT // SFT-ARN-CPH-GOT, det gick inte att biljettera som T&R då hela resan behövde vara inrikes enligt kundtjänst. Fick bli två enkelresor istället, det gick utmärkt men någon hundralapp dyrare.
 
Doctor-X skrev:Problemet var att att jag försökte boka T&R GOT-ARN-SFT // SFT-ARN-CPH-GOT, det gick inte att biljettera som T&R då hela resan behövde vara inrikes enligt kundtjänst. Fick bli två enkelresor istället, det gick utmärkt men någon hundralapp dyrare.Klicka för att utvidga...
Det har med momsen att göra att det inte går

Det går inte att boka på en tur och retur ARN-MMX och retur CPH-ARN, det blir att boka två enkelbiljetter.
 
Är det någon mer än jag som har problem att boka flyg med bonus points och MC premium (flyg go för plus)? Även om jag är inloggad via hemsidan, väljer mina flyg, så i nästa steg vill de ha inloggning igen (går givetvis inte att fortsätta efter det).
 
JAM(1)777 skrev:Är det någon mer än jag som har problem att boka flyg med bonus points och MC premium (flyg go för plus)? Även om jag är inloggad via hemsidan, väljer mina flyg, så i nästa steg vill de ha inloggning igen (går givetvis inte att fortsätta efter det).Klicka för att utvidga...


Hade problem med det häromdagen. Försökte först boka via appen och då fick jag ingen rabatt, bokade via hemsidan och blev utkastad typ två gånger. Sen gick det.



Business från EWR till ARN tidigt i januari för 58kr och en handfull poäng är ju inte tokigt.
 
FlyPremum har inte fungerat i appen sedan första halva i mars, felanmält och ticket skapad 12/3 men radioystnad från SAS teamet;


#613
 
De senaste dagarna får jag ofta problem när jag söker flyg som inloggad på hemsidan. Att söka flyg utan att vara inloggad går bra. Lösningen är att rensa kakor/data och ladda om sidan. Händer det andra också?





1723966840432-png.156072
 
Back
Top