Senaste nytt

Ny tekniska problem på SAS hemsida

Robert flysas

Moderator
Går inte att läsa in EuroBonus poäng samt felmeddelande när man lägger in sitt EuroBonus nummer. Efter 5 st försök gick våra Miami flights in korrekt. Även SAS appen har problem med att validera EuroBonus nummer.
 
Får även fel i appen sedan några dagar tillbaka, när det gäller att lägga in medlemsnummer för att boka en resa. Gick inte ens att lämna det blankt. Kunde därför inte boka, utan fick använda webbläsare istället.

Även felmeddelande när ”saved travelers” ska laddas i appen.

Ping @massimo

466c21eae47abe2f59c00b47ee0f7d87.jpg



36203a089f5d30ec4ced018b443d7e4a.jpg


d62df784f67bdfed298924f6920c4d96.jpg
 

KevS

Medlem
Får även fel i appen sedan några dagar tillbaka, när det gäller att lägga in medlemsnummer för att boka en resa. Gick inte ens att lämna det blankt. Kunde därför inte boka, utan fick använda webbläsare istället.

Även felmeddelande när ”saved travelers” ska laddas i appen.

Ping @massimo

466c21eae47abe2f59c00b47ee0f7d87.jpg



36203a089f5d30ec4ced018b443d7e4a.jpg


d62df784f67bdfed298924f6920c4d96.jpg
Så står det hos mig också. Går inte all gå vidare till bokning eller att börja om. Tog 1 timma att boka för mig idag tills det fungerade.
 
Så står det hos mig också. Går inte all gå vidare till bokning eller att börja om. Tog 1 timma att boka för mig idag tills det fungerade.
Ett tips är att börja om, och sedan inte välja något nummer alls, då verkar det funka. Men så fort man en gång har pillat på knappen för medlemsnummer så är det bara att börja om med hela bokningen som gäller.
 

Plus

Medlem
När jag ska försöka söka efter resa via appen får jsg meddelande ”Looks like server is taking too long to respond. Please try again”
Någon som får samma?
 

Doctor-X

Medlem
Jag har försökt sedan igår att boka en T&R biljett men där jag får felmeddelande när jag kommer till betalningssteget. Jag tror att det beror på att hemresan endast är bokbar i PLUS och ej i GO (rutten SFT-ARN-CPH-GOT), om man ringer in till SAS borde de väl kunna boka detta åt mig? Åker man på någon avgift för att boka revenue biljetter per telefon när det inte går att boka online?
 

Doctor-X

Medlem
Jag har försökt sedan igår att boka en T&R biljett men där jag får felmeddelande när jag kommer till betalningssteget. Jag tror att det beror på att hemresan endast är bokbar i PLUS och ej i GO (rutten SFT-ARN-CPH-GOT), om man ringer in till SAS borde de väl kunna boka detta åt mig? Åker man på någon avgift för att boka revenue biljetter per telefon när det inte går att boka online?

Problemet var att att jag försökte boka T&R GOT-ARN-SFT // SFT-ARN-CPH-GOT, det gick inte att biljettera som T&R då hela resan behövde vara inrikes enligt kundtjänst. Fick bli två enkelresor istället, det gick utmärkt men någon hundralapp dyrare.
 

011430121

Medlem
Problemet var att att jag försökte boka T&R GOT-ARN-SFT // SFT-ARN-CPH-GOT, det gick inte att biljettera som T&R då hela resan behövde vara inrikes enligt kundtjänst. Fick bli två enkelresor istället, det gick utmärkt men någon hundralapp dyrare.
Det har med momsen att göra att det inte går
Det går inte att boka på en tur och retur ARN-MMX och retur CPH-ARN, det blir att boka två enkelbiljetter.
 

JAM(1)777

Medlem
Är det någon mer än jag som har problem att boka flyg med bonus points och MC premium (flyg go för plus)? Även om jag är inloggad via hemsidan, väljer mina flyg, så i nästa steg vill de ha inloggning igen (går givetvis inte att fortsätta efter det).
 
Toppen