Senaste nytt

Ny linje Västerås - Köpenhamn

Ifrån Arlanda flyger sas både till Linate och Malpensa, hur och när är det knappt ngn som vet. Kan det vara likadant ifrån köpenhamn??

Ifrån Arlanda flyger sas både till Linate och Malpensa, hur och när är det knappt ngn som vet. Kan det vara likadant ifrån köpenhamn??

Alltid morgonavgång, vardagar till Linate (från ARN). Under högsäsong (o ibland under jul) lägger de till en direktavgång till Malpensa vid 16.
Från Köpenhamn har jag inte sett Linate på länge. Gick dock en del avgångar 2012/13 (när jag senast bodde i Italien).

Nu fungerar det att boka från Västerås, men ännu bara genom resebyrå (SAS har såklart inte laddat in "VST" än).
Gjorde många stickprover och både tider och priser fungerar på flera rutter.... 2.200-2.900kr T/R verkar vara standard inom Europa. 4.500-6.000SEK på långlinjer.

Ett stort plus för att både nextjet och SAS prissätter enkelbiljetter som 50% av en T/R. Gjorde att jag kunde boka en enkel VST-CPH-MXP för 1.200kr påväg ner (4h30min) Hemresan låg inte alls bra tidsmässigt, så då kan jag boka till Arlanda.

Ser väldigt lovande ut, OM de lyckas få ekonomi i det hela.

Nu fungerar det att boka från Västerås, men ännu bara genom resebyrå (SAS har såklart inte laddat in "VST" än).
Gjorde många stickprover och både tider och priser fungerar på flera rutter.... 2.200-2.900kr T/R verkar vara standard inom Europa. 4.500-6.000SEK på långlinjer.

Ett stort plus för att både nextjet och SAS prissätter enkelbiljetter som 50% av en T/R. Gjorde att jag kunde boka en enkel VST-CPH-MXP för 1.200kr påväg ner (4h30min) Hemresan låg inte alls bra tidsmässigt, så då kan jag boka till Arlanda.

Ser väldigt lovande ut, OM de lyckas få ekonomi i det hela.
Om man ska flyga till Hong Kong blir det VST-CPH-ARN-HKG i så fall? Kan ju bli ett annorlunda sätt att ta sig Västerås-Stockholm :)

Fortfarande inte bokningsbart på SAS. Är det bara nya hemsidan som spökar eller är det något annat käbbel?

Toppen