1ClassJocke
Medlem
KBL borde kunna bli en lönsam linje
Inga pengar där, och SAS har inte täckt Centralasien på många decennier.KBL borde kunna bli en lönsam linje
Absolut en dröm men för att nämna något halmstrå så skulle det väl vara för att Aerolineas Argentinas är med i Skyteam och därmed får anses vara en hub. Men som sagt nog långt, långt ner på en lista över kandidater.Nu drömmer vi lite väl mycket här. Varför skulle en Argentina rutt tillkomma före en eventuell Brasilien rutt? Brasilien har 10ggr mer export/import med oss.
WestJet hubbar väl i Calgary och Toronto. Toronto flyger SAS redan på (visst kan man utöka där, men man pratar ju om ny linje), och Calgary känns inte speciellt sannolikt...Partnerskap med Westjet på Westjet-hubbar? Westjet skulle konkurrera mindre med SAS än vad Air Canada gjorde när SAS var med i Star Alliance.
Problemet i BsAs är att många av Aerolinas flyg går från AEP, inte EZE, så blir krångliga byten.Absolut en dröm men för att nämna något halmstrå så skulle det väl vara för att Aerolineas Argentinas är med i Skyteam och därmed får anses vara en hub. Men som sagt nog långt, långt ner på en lista över kandidater.
Ja, nu med skyteam så blir det säkert MSP.För att summera allt det här.
Det blir MSP eller MEX.
Jag tvivlar, tror snarare att det handlar om konsolidering på JFK, alternativt att en A321 får flyga en del OSL/ARN - JFK.Ja, nu med skyteam så blir det säkert MSP.
På MEX no me figuro nada.