Senaste nytt

Ny kampanj: dubbla poäng med SAS Mastercard 25-27/9-2020

Satt och tänkte om det verkligen kan vara så, eller är det bara för sent för mig och jag borde gå och sova.

Till helgen är det sas mc kampanj, dubbla poäng.
Om jag handlar hos ett företag som finns på sas online shopping, låt oss ta cdon, dom har 50 poäng för 100 kr. Sen betalar jag med sas mc premium där är det 15 poäng per 100 kr, nu när det är kampanj, x2 då blir det 30 poäng.
30 + 50 = 80 kr / per 100 kr, spend.

Stämmer detta eller är jag ute och cyklar?

Har inte hittat villkor som säger att förmånerna får inte blandas?

Får även lägga till att cdon har 15 poäng per krona så i just detta fallet blir det 15+15+15 poäng alltså 45 poäng per krona.

Var tvungen att göra den rättelsen eftersom jag handlar mycket från cdon via portalen och nu har dom ”spärrat” mig och ger mig inte längre poäng för mina köp därifrån.

Det verkar vara inne att rätta, så de 15 poängen är ju på köpesumman exkl. moms, så i praktiken får du väl 12 poäng per hundralapp från CDON, eftersom bara 80kr/100kr spend är "poänggrundande"?

Var tvungen att göra den rättelsen eftersom jag handlar mycket från cdon via portalen och nu har dom ”spärrat” mig och ger mig inte längre poäng för mina köp därifrån.[/QUOTE]

har du blivit spärrad för att du handlat för mycket på CDON?

Får även lägga till att cdon har 15 poäng per krona så i just detta fallet blir det 15+15+15 poäng alltså 45 poäng per krona.

Var tvungen att göra den rättelsen eftersom jag handlar mycket från cdon via portalen och nu har dom ”spärrat” mig och ger mig inte längre poäng för mina köp därifrån.

Tack då är jag med :)

Varför använder ni SAS portal för CDON? Via Coops portal får man ju 2p per krona inklusive moms, som utan kampanj betyder 20 eurobonus per 100kr.

I teorin samma sak för Webhallen, men till skillnad från CDON så har jag hittills inte lyckats få några poäng därifrån trots att 60 dagar har passerats och skickat flera mail till supporten.

Varför använder ni SAS portal för CDON? Via Coops portal får man ju 2p per krona inklusive moms, som utan kampanj betyder 20 eurobonus per 100kr.

I teorin samma sak för Webhallen, men till skillnad från CDON så har jag hittills inte lyckats få några poäng därifrån trots att 60 dagar har passerats och skickat flera mail till supporten.

Det va som fan, det hade jag inte en aning om då jag inte är någon större Coopkund. Tack för tipset! Innebär det 20 per 100 om man växlar vanligt och inte när det är kampanj?

har du blivit spärrad för att du handlat för mycket på CDON?

Nu är vi OT men svaret på din fråga är ja.

Märkte att poäng började stå som överförda men fanns inte på mitt EB-konto. Skrev ett Mail och ifrågsatte och fick nedan svar. Svarade på detta och har inte hört någonting efter det.

Nu kollade jag precis hur mycket pengar jag spenderat på CDON i år och hittills är det 1 638 508 kronor så kan ju förstå att systemet reagerar.

”Hi,

I writing to you on behalf of the SAS Online Shopping platform which we handle for SAS.

Your profile has pinged out due to extraordinary high activity with many really high horders. So some of them have automatically been blocked by our system.

Are you earning points on behalf of yourself or a company?

Just wanted to get eveything straight so we can ”Whitelist” your profile.

Med venlig hilsen/Kind Regards”

Toppen