Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Enligt ursprungsplanen ska två 340 vara klara före sommaren (OY-KBM och OY-KBA). Den tredje (LN-RKF) ska rulla ut med ny inredning i slutet av oktober. Men det är väl tveksamt om den tidplanen håller, med tanke på förseningarna i starten.

Vill minnas att jag någonstans har läst att SAS kommer att försöka tursätta Hongkonglinjen med en ombyggd 340 vid sidan om den nylevererade 330E, i väntan på att den andra 330 ska komma. Det är ju för övrigt också planerat till senare i höst. Men det kan ju vara önsketänkande förstås, och att tursättningen är beroende av en oändlig mängd parametrar. Men onsdag, fredag och söndag från Chicago tycks i alla fall vara säkra för att få nya kabinen.
 
Av vad jag förstått är det uteslutet att Airbus A340 till Peking/Shanghai skulle ha kommit igång innan/under sommaren?
 
Helt uteslutet ska man aldrig säga. De verkar ju dock ligga lite efter schemat och redan från början var det väl bara en 340 planerad före sommaren, så man får nog de det som högst osannolikt åtminstone. Men det finns säkert saker som kan ändra på turordningen också, om det tex skulle bli något allvarligt fel på något av planen så kanske det tas tidigare eller något i den stilen.
 
Har skummat igenom hela tråden och även sökt andra trådar utan att hitta svar. Har bokat 2 personer ARN - EWR i höst, och det är dags att välja platser. Ni som har provat den nya kabinen i C, finns det några rader att rekommendera respektive undvika? Just nu sitter vi på 1D & 1F både dit och hem.
 
Toppen