Enligt ursprungsplanen ska två 340 vara klara före sommaren (OY-KBM och OY-KBA). Den tredje (LN-RKF) ska rulla ut med ny inredning i slutet av oktober. Men det är väl tveksamt om den tidplanen håller, med tanke på förseningarna i starten.
Vill minnas att jag någonstans har läst att SAS kommer att försöka tursätta Hongkonglinjen med en ombyggd 340 vid sidan om den nylevererade 330E, i väntan på att den andra 330 ska komma. Det är ju för övrigt också planerat till senare i höst. Men det kan ju vara önsketänkande förstås, och att tursättningen är beroende av en oändlig mängd parametrar. Men onsdag, fredag och söndag från Chicago tycks i alla fall vara säkra för att få nya kabinen.
Vill minnas att jag någonstans har läst att SAS kommer att försöka tursätta Hongkonglinjen med en ombyggd 340 vid sidan om den nylevererade 330E, i väntan på att den andra 330 ska komma. Det är ju för övrigt också planerat till senare i höst. Men det kan ju vara önsketänkande förstås, och att tursättningen är beroende av en oändlig mängd parametrar. Men onsdag, fredag och söndag från Chicago tycks i alla fall vara säkra för att få nya kabinen.