Senaste nytt

Ny Eurobonus statusmatch från Turkish

Har lagt in min matchande TK status på min just nu pågående resa som är en SAS award med TK. Har en liten förhoppning att det kanske kan hjälpa mig komma med en tidigare kärra till CPH. Någon som har erfarenhet? Bäst att försöka i lounge eller gate?

Första kravet är ju oavsett att det finns platser kvar, försökte kolla expertflyer men får varken upp biljetter eller seatmaps för TK1783. Idéer?

Har lagt in min matchande TK status på min just nu pågående resa som är en SAS award med TK. Har en liten förhoppning att det kanske kan hjälpa mig komma med en tidigare kärra till CPH. Någon som har erfarenhet? Bäst att försöka i lounge eller gate?

Första kravet är ju oavsett att det finns platser kvar, försökte kolla expertflyer men får varken upp biljetter eller seatmaps för TK1783. Idéer?
Har själv lyckats boka om mig till just TK1783 i början av Maj 2025. Ombokning gjordes i november på en 117-ticket. Antar att du tittar efter TK flighter i ExpertFlyer? Läste på FlyerTalk att TK inte syns i ExpertFlyer pga att TK stoppade distributionen via Sabre. Tydligen kan man numera läsa TK availability via Amadeus API. Frågan är när ExpertFlyer styr om sin integration. Finns mer att läsa här: https://www.flyertalk.com/forum/tur...71446-expertflyer-not-showing-tk-flights.html
vad gäller ombokning så tror jag att @lillemannen lyckades, men minns inte hur ;)

Har själv lyckats boka om mig till just TK1783 i början av Maj 2025. Ombokning gjordes i november på en 117-ticket. Antar att du tittar efter TK flighter i ExpertFlyer? Läste på FlyerTalk att TK inte syns i ExpertFlyer pga att TK stoppade distributionen via Sabre. Tydligen kan man numera läsa TK availability via Amadeus API. Frågan är när ExpertFlyer styr om sin integration. Finns mer att läsa här: https://www.flyertalk.com/forum/tur...71446-expertflyer-not-showing-tk-flights.html
vad gäller ombokning så tror jag att @lillemannen lyckades, men minns inte hur ;)
Det var vid check in vi lyckades bli ombokade.

Tack för info!

Jag passerade transfer disken på väg till Gate så testade där, de sa gå till gaten och gaten sa att man måste göra det i transfer disken. Båda verkade rätt ointresserade av vilken status jag hade. Men så kom vi in lite sent också så var tajt med tid tyvärr. Men värt ett försök ändå.

Då var det matchat och klart. Gick även att göra nu, även om erbjudandet är "gammalt" . Att man måste göra en internatinal flight med TK är ju klart för att förlänga status 4mån>12. Men för att få ett år till så är det 15.000 miles som gäller. Dock tycker jag det är oklart om dessa måste ske meed TK ellr man kan kreditera annan *A partner till Miles and Smiles

Jag har nu bokningar med LH och andra *A bolag för att kunna få ihop 1740QP (varav mer än 1000 är med LH) mot förlängning av Senator. Troligtvis kommer jag snart boka en resa med TK i Augusti som tar mig över gränsen och återkvalificerar till senator. Men då slog tanken mig, borde jag överväga att kreditera alla flighter till TK istället?

Magkänslan säger att det är bättre med Senator men jag kanske missar något här?

Mitt TK Elite går ut 02/25 och eftersom min TK flight blir först efter sommaren så antar jag att jag får kvalificera som vanligt istället och då blir utan guld en period?
Samtliga bokade *A är i C så det är kanske inte någon big deal?

Då var det matchat och klart. Gick även att göra nu, även om erbjudandet är "gammalt" . Att man måste göra en internatinal flight med TK är ju klart för att förlänga status 4mån>12. Men för att få ett år till så är det 15.000 miles som gäller. Dock tycker jag det är oklart om dessa måste ske meed TK ellr man kan kreditera annan *A partner till Miles and Smiles
I mejlet jag fick efter godkänd matchning framgår att det måste vara med TK.

• If you reach 15,000 Status Miles in the flights you will perform with Turkish Airlines in the first year of your Elite membership, your membership is extended for 1 more year (i.e. it remains valid for 2 years in total after the match).

Jag har gjort min första mileage run CPH-IST och fick då extra så kallade Campaign Miles på varje leg, utresan 623 miles och 311 på hemresan. Dessa Campaign Miles verkar vara kopplade till Status Match, har ni fått det också på era flighter? Dessutom fick jag på min första flight 1000 extra miles. Totalt drog jag ihop 2868, varav 934 status miles. Flög på en economy light biljett. Blockat säte på båda flighterna, vilket kändes nice. En dag efter mina flighterna förlängdes status i appen till 04/26.

Last edited:
Någon som lyckats matcha SAS EBG mot Turkish i närtid? Hur har ni gjort? Alla gamla länkar jag hittat har inaktiverats.

Toppen