Senaste nytt

Ny Eurobonus statusmatch från Turkish

Har 2 internationella flygningar med Turkish på onsdag. Hade lagt in mitt senatornummer men kom sedan på Turkish matchning. Gick in igår på förmiddagen och skickade in skärmdumpar på Eurobonusguld och senaste 10 resorna med SAS sant passkopia. På kvällen fick jag mejl att jag uppgraderats till Miles and Smiles Elite. Lyckas dock inte byta ut mitt LH senator i bokningen så får väl göra det vid incheckning
Är det inte bättre att du samlar alla dina poäng i samma program?. Eller det är en bonusresa och du tänker att det är bra.
Efter 10 flighter med LH gruppen så har jag fortfarande bara lite grus i botten på poängburken.

Kricka

Medlem
Har 2 internationella flygningar med Turkish på onsdag. Hade lagt in mitt senatornummer men kom sedan på Turkish matchning. Gick in igår på förmiddagen och skickade in skärmdumpar på Eurobonusguld och senaste 10 resorna med SAS sant passkopia. På kvällen fick jag mejl att jag uppgraderats till Miles and Smiles Elite. Lyckas dock inte byta ut mitt LH senator i bokningen så får väl göra det vid incheckning

Efter 10 flighter med LH gruppen så har jag fortfarande bara lite grus i botten på poängburken.
Det verkar vara lite besvärligt att ändra FQ hos Turkish. Jag provade först under ”Manage my booking” men det
går inte så då provade min resebyrå att ändra vilket gick bra. Kollar min bokning efter en vecka och då är det
fortsatt kreditering till LH (den ursprungliga - innan jag jag statusmatchade till TK). Får se om det lyckas bättre
vid incheckningen men jag tvivlar tills dess motsatsen bevisats..

lillemannen

Medlem
Det verkar vara lite besvärligt att ändra FQ hos Turkish. Jag provade först under ”Manage my booking” men det
går inte så då provade min resebyrå att ändra vilket gick bra. Kollar min bokning efter en vecka och då är det
fortsatt kreditering till LH (den ursprungliga - innan jag jag statusmatchade till TK). Får se om det lyckas bättre
vid incheckningen men jag tvivlar tills dess motsatsen bevisats..
Fungerade för mig i Köpenhamn när checkade in.

Kricka

Medlem
Är det bättre att samla till TK, bortsett från kampanjen tillsammans med status match?

Har inte TK nyligen devalverat sitt program rätt rejält?
Nja, jag kan inte svara på om det är ”bättre” eller ”sämre” men intjäningen till LH när man flyger TK är
inte bra. Intjäning till SK var bra men den möjligheten försvann. Då jag sedan ett par år tillbaka flyger
nästan bara TK så kändes det som en möjlighet att kanske bli uppgraderad.. Hoppet lever!

Drygt 1 timmes flight från Aten till Istanbul i ekonomi med Turkish. Film och mat, seatblock. Bad om sparkling wine och fick ett glas bubbelvatten och en flaska rött. Beställer aldrig rött på ett flygplan eftersom en luftgrop kan lämna fläckar vilket hände nyss. Ändå sjukt mycket bättre än SAS plus. Faktisk bättre än LH business intra EU eftersom maten var ätbar.

Attachments

• IMG_2117.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 54
Drygt 1 timmes flight från Aten till Istanbul i ekonomi med Turkish. Film och mat, seatblock. Bad om sparkling wine och fick ett glas bubbelvatten och en flaska rött. Beställer aldrig rött på ett flygplan eftersom en luftgrop kan lämna fläckar vilket hände nyss. Ändå sjukt mycket bättre än SAS plus. Faktisk bättre än LH business intra EU eftersom maten var ätbar.
Nice, vad kostade biljetten?

LarsCph

Medlem

Det ser mycket bra ut. Interesant med film, jag har precist rest från Köpenhamn till Manila via Istanbul. Ingen film på strecken från Köpenhamn till Istanbul. Men rejäla business class säter och bra mat. Miles och statuspoäng kom på min konto mens jag fortfarande var på väg till Manila från Istanbul. Inget specielt att bemärka med status, men bra service och mat, tilltals med namn osv. A350 business seating är mycket bra tycker jag.

Jeg blev matchet till Elite, och eftersom jag reser var Turkish flyger 2-3 gångar om året i business tänkte jag köra lidt på det och se hur det blir. Stannar kvar på SAS/Skyteam också med något resande till Nordamerika. Men Oneworld kommer inte bli av, har reset mycket med Qatar Airways förut men de har blevet rejält mycket dyrare efter Covid tyvärr.

Toppen