Jag undrar mest hur de kommer locka till sig dessa. I min (ganska stora) bekantskapskrets så ser jag mest hur folk (i åldersspannet 25 till 45) flyger Norwegian och Ryanair så fort de får chansen. SAS är i underläge. Just för att de enkom tittar på priset på biljetten. Jag ser inte hur SAS helt plötsligt ska locka in dessa människor med lounge-tillgång vissa perioder då de initialt inte varit intresserade av lojalitetsprogram. Framförallt eftersom de inte tror att deras lilla poängintjäning kommer att leda till något.
När jag för drygt 1 och 1/2 år sedan hux flux blev Silver för första gången så hade jag inte ens nån koll på att jag var i närheten av att nå den nivån. Satte mig sedan in i det mesta kring poängintjäning, gillade förmånerna och blev Guld ett år senare. Utan att resa i tjänsten.
Började även berätta för nära vänner, men märkte ganska snabbt ett totalt ointresse av att få tillgång till business check-in eller att tjäna poäng till exempelvis uppgraderingar på long-haul. Tror helt enkelt att många privat-resenärer som reser så pass lite per år (men ändå tillräckligt för att lätt kunna nå ett Silver-medlemsskap) själva behöver uppbåda ett intresse av att vilja resa lite mer bekvämt. Eller så är de för stressade med alla sina vardagsbestyr (eller bara disträ överlag) att man bara bokar första bästa billiga rutt man kan hitta.