Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Jag undrar mest hur de kommer locka till sig dessa. I min (ganska stora) bekantskapskrets så ser jag mest hur folk (i åldersspannet 25 till 45) flyger Norwegian och Ryanair så fort de får chansen. SAS är i underläge. Just för att de enkom tittar på priset på biljetten. Jag ser inte hur SAS helt plötsligt ska locka in dessa människor med lounge-tillgång vissa perioder då de initialt inte varit intresserade av lojalitetsprogram. Framförallt eftersom de inte tror att deras lilla poängintjäning kommer att leda till något.

När jag för drygt 1 och 1/2 år sedan hux flux blev Silver för första gången så hade jag inte ens nån koll på att jag var i närheten av att nå den nivån. Satte mig sedan in i det mesta kring poängintjäning, gillade förmånerna och blev Guld ett år senare. Utan att resa i tjänsten.
Började även berätta för nära vänner, men märkte ganska snabbt ett totalt ointresse av att få tillgång till business check-in eller att tjäna poäng till exempelvis uppgraderingar på long-haul. Tror helt enkelt att många privat-resenärer som reser så pass lite per år (men ändå tillräckligt för att lätt kunna nå ett Silver-medlemsskap) själva behöver uppbåda ett intresse av att vilja resa lite mer bekvämt. Eller så är de för stressade med alla sina vardagsbestyr (eller bara disträ överlag) att man bara bokar första bästa billiga rutt man kan hitta.

SAS borde införa någon form av värvningspremie.
Säg att man värvar medlemmar till Eurobonus och för varje resa dom gör får man x antal EB-poäng.
Det skulle kanske kunna göra att många fler orkar övertala sina "sällanresande" vänner om fördelarna med att boka sina resor (och försöka få status) hos SAS istället för exempelvis Ryan air och Norwegian.
Det skulle alla tjäna på.
 
Pratade just med eurobonus folket i Cph loungen som står här och beskriver den. Amex 2-4-1 kommer inte ha tillgång till de extra platserna för EBD. Däremot tittar man på att införa något liknande som det i Norge, som då eventuellt skulle kunna innebära att EBD kan använda 2-4-1 på star Alliance. Men de kan förstås inte ge några detaljer och garantier förrän det är klart, men diskussioner förs.
 
2-4-1 inom *A låter väl nästan för bra för att vara sant?

Men det vore onekligen trevligt om det skulle vara sant och om det skulle gälla för alla klasser. =)
 
Pratade just med eurobonus folket i Cph loungen som står här och beskriver den. Amex 2-4-1 kommer inte ha tillgång till de extra platserna för EBD. Däremot tittar man på att införa något liknande som det i Norge, som då eventuellt skulle kunna innebära att EBD kan använda 2-4-1 på star Alliance. Men de kan förstås inte ge några detaljer och garantier förrän det är klart, men diskussioner förs.

Naturligtvis jätteintressant om 2-4-1 öppnas upp på *A. Däremot blir in EBD fullt lika attraktivt när de extra Award platserna inte kan nyttjas för 2-4-1.
 
2-4-1 inom *A låter väl nästan för bra för att vara sant?

Men det vore onekligen trevligt om det skulle vara sant och om det skulle gälla för alla klasser. =)

Naturligtvis jätteintressant om 2-4-1 öppnas upp på *A. Däremot blir in EBD fullt lika attraktivt när de extra Award platserna inte kan nyttjas för 2-4-1.

Ja, det vore fantastiskt trevligt om dom kunde få till det :)

Det finns i Norge, men inte i Sverige.
http://www.businessclass.se/forum/s...s-american-express-2-4-1-voucher-i-norge.html
 
Toppen