Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Spännande argument. Jag trodde hela poängen med olika statusnivåer var just att behandla olika kunder olika.
Det är ju egentligen fantastiskt vilket ha-begär SAS skapat genom att trycka upp ett nytt kort med svart färg och ge lite (om än osäker i dagsläget) bättre tillgång till bonus-biljetter.

Spännande kommentar :rolleyes:
Nu vet jag inte hur mycket du reser/flyger, men när man spenderar större delen av ens tid i flygplan o på flygplatser, så kan lite nya förmåner gör en stor skillnad. T.ex bättre tillgång till awards på long distance skulle göra en stor skillnad i mitt yrke och kunna spara mig väldigt mycket pengar, så ja det skapa ett "ha-begär" särskilt när man har uppfyllt kraven många år i rad och nu får o veta att man måste vänta extra länge då bara dom som har slut datum i Feb får det med det samma.
Det är alltså på det sättet jag menar att SAS borde behandla sina kunder "lika". Sedan att en som flyger mer än en annan (eller en som betalar mer för sin biljett) får fler fördelar är något helt annat.

Hmm... hänger inte med :confused:
Vilket platinumkort menar du? Amex Platinum har inget med 2-4-1 att göra så vitt jag vet.

Han menar i Norge. Där finns det SAS Amex Platinum också. Det var någon tråd om detta häromdan. Fast det var inte helt klart än med alla detaljer enligt Amex som gick ut och sa det. Kanske finns det en *A 2-4-1 på vanliga Amex Platinum också iofs.

Last edited:
Frågan är vad som händer med eventuella nedgraderingar. Om man är EBD år 1 men ej mäktar med att återkvala - blir man då EBG år två oavsett intjäning? I så fall är ju EBD i praktiken *G i två år vilket ju känns välgit medelhavsmässigt.

Last edited:
Han menar i Norge. Där finns det SAS Amex Platinum också. Det var någon tråd om detta häromdan. Fast det var inte helt klart än med alla detaljer enligt Amex som gick ut och sa det. Kanske finns det en *A 2-4-1 på vanliga Amex Platinum också iofs.

Finns ingen "vanlig" Amex Platinum i Norge. Bara grönt och guld, så det gäller bara SAS Amex Platinum

Toppen