Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Det sämsta här är att EBD kommer att införas successivt och en stor del kvalificerade medlemmar år gno på nästa ett helt år till! Nu när katten är ur säcken så känns det bara pinsamt. Vad kostar det SAS att langa ut kortet till alla som faktiskt har kvalificerat sig? Själv kommer jag att sända den frågan/kritiken till dem direkt. Någon dj:a ordning får det väl ändå vara, särskilt för de som har flugit in EBD i år efter år, i mitt eget fall enbart räknat på SK-flyg! Att behålla EBP mäktar jag inte längre,

Håller helt med. Man borde ge EBD till alla medlemmar som flugit in 100K bas points eller 100 SK flyg under deras senaste period.
Agö Förstår vad du menar med dit exempel, men i så fall kommer du bara ha EBD i 30 dagar.. ;)
Och då är det väl lika orimligt att en som flugit in 100K fram till Feb 2014 ska ha kortet i ett helt år utan att behöva flyga en mil mer än det..?
Tycker det är fair att sätta gränsen vid senaste kvalificerings period.

Personligen flyger jag ca. 200.000 eb points om året (i många år i rad) med stort procent del på SAS och om jag inte får EBD när det införs även om jag bara ligger på 75.000 points nu och för att min period började i November kommer jag kika på andra bolag's FFP och lägga om resemönster! Nu får SAS vakna och värdesätta alla sina kunder lika.

EuroBonus Connect – Ring och chatta gratis
I samband med lanseringen av EuroBonus 2.0 lanseras även en ny app som gör det möjligt att gratis ringa och skicka meddelanden till andra EuroBonusmedlemmar, oavsett medlemsnivå. Det enda som krävs är att man laddar ner appen och att den man vill ringa också har appen istallerad. Ytterligare funktionalitet är dock inplanerad, vi kommer berätta mer om denna tjänst i en separat artikel.
Nu kommer SAS analysera vartenda meddelande som skickas och kartlägga vem som ringer vem. Det är inte gratis, vi betalar med vår integritet. Så istället för att ge den infon till telebolagen, Apple, Skype, WhatsApp etc så ger vi den till SAS.

Är det inte läge att hålla andan några sekunder och invänta vilken status du faktiskt kommer att få? SAS själva är ju inte helt hundra på övergången även om de indikerar en sak. Övertygad om att de kan, och kommer, vara pragmatiska.
Håller med, men som jag skriver menar jag: OM de inför EBD i April och då bara flyttar upp samtliga som flugit in 100K med period som börjar Feb, men inte andra (inkl. mig själv) som också flugit ihop samma points bara med period som börjar på ett annat datum då tycker jag att det är för dåligt av SAS och kommer i så fall titta på andra options.
Så jo jag håller andan i många sekunder ännu ;)

Den stora massan flyger inte mer än 5t/r om året så givetvis är det prio hos SAS att knyta till sig dessa kunder. Många som har det resmönstret flyger nog idag med DY.

Jag undrar mest hur de kommer locka till sig dessa. I min (ganska stora) bekantskapskrets så ser jag mest hur folk (i åldersspannet 25 till 45) flyger Norwegian och Ryanair så fort de får chansen. SAS är i underläge. Just för att de enkom tittar på priset på biljetten. Jag ser inte hur SAS helt plötsligt ska locka in dessa människor med lounge-tillgång vissa perioder då de initialt inte varit intresserade av lojalitetsprogram. Framförallt eftersom de inte tror att deras lilla poängintjäning kommer att leda till något.

När jag för drygt 1 och 1/2 år sedan hux flux blev Silver för första gången så hade jag inte ens nån koll på att jag var i närheten av att nå den nivån. Satte mig sedan in i det mesta kring poängintjäning, gillade förmånerna och blev Guld ett år senare. Utan att resa i tjänsten.
Började även berätta för nära vänner, men märkte ganska snabbt ett totalt ointresse av att få tillgång till business check-in eller att tjäna poäng till exempelvis uppgraderingar på long-haul. Tror helt enkelt att många privat-resenärer som reser så pass lite per år (men ändå tillräckligt för att lätt kunna nå ett Silver-medlemsskap) själva behöver uppbåda ett intresse av att vilja resa lite mer bekvämt. Eller så är de för stressade med alla sina vardagsbestyr (eller bara disträ överlag) att man bara bokar första bästa billiga rutt man kan hitta.

Jag undrar mest hur de kommer locka till sig dessa. I min (ganska stora) bekantskapskrets så ser jag mest hur folk (i åldersspannet 25 till 45) flyger Norwegian och Ryanair så fort de får chansen. SAS är i underläge. Just för att de enkom tittar på priset på biljetten. Jag ser inte hur SAS helt plötsligt ska locka in dessa människor med lounge-tillgång vissa perioder då de initialt inte varit intresserade av lojalitetsprogram. Framförallt eftersom de inte tror att deras lilla poängintjäning kommer att leda till något.

Jag tror du har rätt angående fritidsresenärerna, däremot tror jag att vissa som reser i tjänsten kan lockas av detta. Som jag beskrev det ovan. Men men, bara SAS kommer väl veta vad effekten blir. :)

Saxat ur SASinfo.

image.jpg

[TEXT] Nu får SAS vakna och värdesätta alla sina kunder lika.

Spännande argument. Jag trodde hela poängen med olika statusnivåer var just att behandla olika kunder olika.
Det är ju egentligen fantastiskt vilket ha-begär SAS skapat genom att trycka upp ett nytt kort med svart färg och ge lite (om än osäker i dagsläget) bättre tillgång till bonus-biljetter.

Vore intressant att veta ifall man planerar några förändringar gällande Lifetime EBG, dvs om det kommer att leva kvar med nuvarande regler, eller om Lifetime EBD införs. Och hur man isåfall hanterar dom som redan legat över 100.000p i 10år?

Toppen