Copenhagen_FrequentFlyer
Medlem
Det sämsta här är att EBD kommer att införas successivt och en stor del kvalificerade medlemmar år gno på nästa ett helt år till! Nu när katten är ur säcken så känns det bara pinsamt. Vad kostar det SAS att langa ut kortet till alla som faktiskt har kvalificerat sig? Själv kommer jag att sända den frågan/kritiken till dem direkt. Någon dj:a ordning får det väl ändå vara, särskilt för de som har flugit in EBD i år efter år, i mitt eget fall enbart räknat på SK-flyg! Att behålla EBP mäktar jag inte längre,
Håller helt med. Man borde ge EBD till alla medlemmar som flugit in 100K bas points eller 100 SK flyg under deras senaste period.
Agö Förstår vad du menar med dit exempel, men i så fall kommer du bara ha EBD i 30 dagar..
Och då är det väl lika orimligt att en som flugit in 100K fram till Feb 2014 ska ha kortet i ett helt år utan att behöva flyga en mil mer än det..?
Tycker det är fair att sätta gränsen vid senaste kvalificerings period.
Personligen flyger jag ca. 200.000 eb points om året (i många år i rad) med stort procent del på SAS och om jag inte får EBD när det införs även om jag bara ligger på 75.000 points nu och för att min period började i November kommer jag kika på andra bolag's FFP och lägga om resemönster! Nu får SAS vakna och värdesätta alla sina kunder lika.