Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Det sämsta här är att EBD kommer att införas successivt och en stor del kvalificerade medlemmar år gno på nästa ett helt år till! Nu när katten är ur säcken så känns det bara pinsamt. Vad kostar det SAS att langa ut kortet till alla som faktiskt har kvalificerat sig? Själv kommer jag att sända den frågan/kritiken till dem direkt. Någon dj:a ordning får det väl ändå vara, särskilt för de som har flugit in EBD i år efter år, i mitt eget fall enbart räknat på SK-flyg! Att behålla EBP mäktar jag inte längre,

Har de senaste åren blivit EBG flera gånger om men har min kvalificeringsperiod 1 nov - 31 okt.
Är inte riktigt säker på att komma upp i 100 000 innan 1 april.
Dock skulle jag bli mycket förvånad och besviken om vi som många år tillbaka varit kvalificerade inte får EBD från start.
Tror och hoppas ändå inte att SAS kommer att behandlar sina lojalaste kunder på det viset ?

Det sämsta här är att EBD kommer att införas successivt och en stor del kvalificerade medlemmar år gno på nästa ett helt år till! Nu när katten är ur säcken så känns det bara pinsamt. Vad kostar det SAS att langa ut kortet till alla som faktiskt har kvalificerat sig? Själv kommer jag att sända den frågan/kritiken till dem direkt. Någon dj:a ordning får det väl ändå vara, särskilt för de som har flugit in EBD i år efter år, i mitt eget fall enbart räknat på SK-flyg! Att behålla EBP mäktar jag inte längre,

Fast var drar du gränsen? Ta mitt exempel: jag var en bra bit över 100k förra perioden (fram till 30/4 2013). Ponera att jag flugit in exakt noll poäng under innevarande period. Ska jag dock få EBD från 1 april? Det vore orimligt. Nu har SAS satt en viss indikation om 1 februari men samtidigt lämnat det öppet för även andra som jag tolkar BC.se-artikeln.

Kvalificeringsperiod 1 mars 2013 - 28 feb 2014 och ca 110k poäng.

Bara att hoppas på att de inte skjuter mer på det och ändrar retroaktiva kvalificeringen. =)

Jag tänkte bara säga att jag tycker att det är roligt att businessclass-teamet fått till ett så bra samarbete med SAS att denna nyhet presenteras just här. På sas.se finns ingen info vad jag se. Kul, bra jobbat!

Har de senaste åren blivit EBG flera gånger om men har min kvalificeringsperiod 1 nov - 31 okt.
Är inte riktigt säker på att komma upp i 100 000 innan 1 april.
Dock skulle jag bli mycket förvånad och besviken om vi som många år tillbaka varit kvalificerade inte får EBD från start.
Tror och hoppas ändå inte att SAS kommer att behandlar sina lojalaste kunder på det viset ?

Fast nu mäter ju SAS (och alla andra flygbolag i princip) lojalitet baserat på hur mycket man flyger. Om du flyger 100K, så säger nu SAS att man kommer premiera detta mer än om du flyger 50.000-99.999 miles. Det är ju ingen skillnad på vad du säger och en stackare som landar på 99.990 miles på ett år heller. Det finns en gräns och vissa kommer hamna under o andra över, så funkar ju allt i livet och jag ser inget konstigt med det.

Om du anser att du bör behandlas annorlunda, kontakt EB och se vad de kan göra.

Det ska gälla för alla SAS businesslounger (eller "SAS lounge" som det numera heter), dvs alla SAS-lounger förutom guldloungerna. Eftersom inrikesloungen inte räknas som en guldlounge borde den omfattas av förmånen.
SAS Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 4 (Inrikes) - BusinessClass.se

I dagens scanorama står tydligt att lounge och fast track gäller vid "travel abroad". Så jag tror knappast den är med..

(gått om tid att läsa scanorama idag från BLL, där SK401 hamnade istället för i Köpenhamn..)

I dagens scanorama står tydligt att lounge och fast track gäller vid "travel abroad". Så jag tror knappast den är med..
Slog mig å andra sidan att inrikesloungen ofta brukar hålla stängt under semesterperioderna. Kan hur som helst ta frågan vidare till EuroBonus.

Jag tänkte bara säga att jag tycker att det är roligt att businessclass-teamet fått till ett så bra samarbete med SAS att denna nyhet presenteras just här. På sas.se finns ingen info vad jag se. Kul, bra jobbat!
Kul att höra. :) Det krävs en del förberedelser för en sån här artikel, inte minst med tanke på kunskapsnivån/detaljexpertisen på BusinessClass. ;)

Toppen