Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Får EBS tillgång till T4 Loungen?
Det ska gälla för alla SAS businesslounger (eller "SAS lounge" som det numera heter), dvs alla SAS-lounger förutom guldloungerna. Eftersom inrikesloungen inte räknas som en guldlounge borde den omfattas av förmånen.
SAS Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 4 (Inrikes) - BusinessClass.se

Funderar på kvalificeringen baserad på 20/50/100 one-way trips. Är det segment med SAS/Wideroe som gäller, eller är det Star Alliance-segment?
Precis som tidigare, SAS (och jag antar även Widerøe, eftersom det är så idag).

Jag ser en klar förändring för EBS, reser du bara inrikes så försvinner en av de två perksen som jag iaf tyckte var värt att (när jag inte flög så mkt) kämpa ihop till ett EBS-kort, nämligen 15% fler poäng. Flyger man bara inrikes så hjälper det föga att få lounge+fast track under vissa månader eftersom det inte finns nån fast track på ARN. (Får EBS tillgång till T4 Loungen?)
15% fler poäng var däremot en nice perk, å extra bagage. Men när nu poängen försvinner så ser inte jag EBS som lika attraktivt.
Att det försvann har jag missat. Det var faktiskt lite trist.

Det lär ju vara SAS/Wideroe, eftersom de inte nämnt något om det. Det hade ju varit en stor skillnad värd att nämnas annars.
Widerøe och Estonian använder idag EuroBonus och infon jag fått är att båda två följer med in i EuroBonus 2.0 under samma förutsättningar som idag (med nuvarande förmåner/regler/undantag). Dvs är det på ett visst sätt idag är det enkelt att utgå från att det kommer vara detsamma efter 1 april.

Kommer det bli budgivning på bc.se på de guldkort som forumets EBD-medlemmar får dela ut till "vänner"? I så fall är jag intresserad.

Har kvalificeringsperiod:01 jul 2013 - 30 jun 2014, så det räcker väl att komma upp till 50000 innan 30 juni för mig för att bibehålla guld? I början av maj kommer jag ha mina 50000, så det är väl inget problem för mig? Vill ju inte bli nedgraderad 1 april :)

Det här känns som ett fall av "Enhansment" som faktiskt är en förbättring istället för den typen av smygdevalvering vi brukar få utstå från olika program.

Tror att jag nöjer mig med Guld, tror jag i alla fall… eller så tar man och gör ett "Diamond run"?

Varför är det alltid så at "mycket vill ha mera"? Tycker SAS gjort det här bra men direkt har jag hört och sett kommentarer om just det.

Jo men om du synar det hela så är det ju som Palazzi säger: Det är ju enkelt att ge bort nåt som inte finns: Interkontinentala resor. SAS sakar ju en riktig longhaulflotta. Bonusresor ARN-CPH är ju inget nån med 100.000 poäng suktar efter.....?

Nåt som jag däremot uppskattar är ju isåfall giveaway gold till frugan! Det är en riktigt bra benefit....(för husfriden alltså)

mvh

Toppen