Senaste nytt

Ny Amex Elite-kampanj om 90 000 poäng, ansök senast 9 oktober 2024

Tack för snabba svar, som vanligt lika fantastiskt forum :)
Men fascinerande av Amex att inte tillåta att man bjuder in "neråt"

• Gilla
Reactions: Gus
Ja, det är lite konstigt tycker jag också. Att man kan bjuda uppåt men inte neråt. Kanske vill de att man samtidigt har ett Premium-kort man kan bjuda in med, vad vet jag :p

Om jag först skaffar ett elite för denna bonus och sedan ett år senare nedgraderar mig till premium.
Kommer jag att då få poäng för att bjuda in både på premium och elite?

Om jag först skaffar ett elite för denna bonus och sedan ett år senare nedgraderar mig till premium.
Ja, om du blir inbjuden till Elite så får du poängen om du klarar spendkravet. Du kan nedgradera efter ett år.
Du ska kunna bjuda in till både Elite och Premium när du har ett Premiumkort.

Lite osäker på vad du menar, du får inga poäng vid nedgradering till Premium.
Har du Elite kan du bjuda in till Elite/Plat.
Har du Premium kan du bjuda in till Premium/Elite/Plat men du får inte lika mycket poäng som om du skulle haft Elite.

Tidigare kampanjen med 60k/100k inbjudan Plat/Elite->Elite gav för Premium 30k/100k.

Lite osäker på vad du menar, du får inga poäng vid nedgradering till Premium.
Har du Elite kan du bjuda in till Elite/Plat.
Har du Premium kan du bjuda in till Premium/Elite/Plat men du får inte lika mycket poäng som om du skulle haft Elite.

Tidigare kampanjen med 60k/100k inbjudan Plat/Elite->Elite gav för Premium 30k/100k.
Att om jag skaffar elite och får poängen, så får jag endast poäng för elite-vänner jag bjuder in. Kontra om jag bjuder in från premium så får jag får både premium- och elite-vänner.
Jag ska själv ha elite första året för poängen. Sen nedgradera mig, inte för att få poäng utan för att spara på måndagskonstnaden.

Förstår! Ja precis. Tycker det är bra val med Elite första året, lite beroende på spend så blir det 8-9öre/poäng man betalar som ju är helt ok. Sen ingår det ju lite annat för Elite också.

Verkar vara 60k +100 k nu
1731689657580.png

Toppen