Senaste nytt

Ny Amex Elite-kampanj om 90 000 poäng, ansök senast 9 oktober 2024

lite frågor angående denna kampanj, bjuder man in någon nu får båda 25k nivåpoäng, men inga bonuspoäng? Och väntar man, 90k till nya kunden och 60k till mig, bonuspoäng?
Just nu får ni båda 25k nivåpoäng. Väntar du till efter 24 September så gäller istället 60k bonus till dig, och 100k till den du bjuder in. Allt med förutsättningen att spendkrav uppnås.

Just nu får ni båda 25k nivåpoäng. Väntar du till efter 24 September så gäller istället 60k bonus till dig, och 100k till den du bjuder in. Allt med förutsättningen att spendkrav uppnås.

Kollade närmre i villkoren för nuvarande kampanj, såhär står det under rubriken "din belöning":

25 000 EuroBonus Nivåpoäng tilldelas ditt konto i December 2024. Därefter 60 000 EuroBonus-poäng per godkänd vän.

Oklart om de menar att man får 25k nivåpoäng för första värvningen och om man vävar fler, 60k bonuspoäng. Eller om man får 25k nivåpoäng OCH 60k bonuspoäng per värvad medlem?

Tycker det är rätt klart. Du får 25k nivå för din första värvning och sedan 60k bonuspoäng för alla andra efter det. De hade ju till och med en förklarande ”tabell” i mailet de skickade ut.

Tycker det är rätt klart. Du får 25k nivå för din första värvning och sedan 60k bonuspoäng för alla andra efter det. De hade ju till och med en förklarande ”tabell” i mailet de skickade ut.

Blev elite-medlem efter mailet gick ut så fick aldrig det!

Tycker inte det är solklart om man läser villkoren, ingenstans står det det att 25k nivåpoäng bara gäller första värvningen, och ordet "därefter" kommer direkt efter man angett månad och år vilket gör att det kan tolkas som att man efter man fått nivåpoängen får bonuspoängen. Förstår din tolkning också, menar bara att det väldigt enkelt hade gått att förtydliga.

frågade chatgtp och fick detta svaret (laddade upp bild på villkoren):

Din belöning ser ut att vara uppdelad i två delar:

1. 25 000 EuroBonus Nivåpoäng kommer att tilldelas ditt konto i december 2024.
2. Därefter 60 000 EuroBonus-poäng per godkänd vän som ansöker om ett SAS Amex Elite-kort.

Det innebär att för varje vän som blir godkänd för SAS Amex Elite får du 60 000 EuroBonus-poäng, men den första belöningen om 25 000 poäng kommer i december 2024 oavsett hur många vänner du rekryterat tills dess.

Attachments

• IMG_6723.jpeg
    IMG_6723.jpeg
    176,7 KB · Visningar: 82
Sen när är ChatGPT och liknande tjänster en pålitlig källa?
Titta på skärmdumpen i detta inlägg: https://www.businessclass.com/forum/threads/sas-amex-elite-bjuder-in-till-elite-båda-får-25000-nivåpoäng-minst-guld.106067/page-2#post-1092297

Det står kanske inte uttryckligen, men det faller på sin orimlighet att du skulle få 25000 nivåpoäng flera gånger om, PLUS 60000 bonuspoäng. Det är en väldigt bra kampanj som det är utan glädjetolkningar.

Det var precis den jag laddade upp till chatgpt. Jag tror också att kampanjen är som du säger, mitt syfte med chatgpt var bara att svara på kommentaren "Tycker det är rätt klart." Chatgtp är extremt bra på att tolka text, så helt klara kan man nog inte säga att villkoren är!

Toppen