Lång story short, skaffade Amex Elite i oktober 2022. Än idag inga statuspoäng.
Första samtalet till Amex var i december - ”de kommer i mitten av januari ”
Nästa samtal i slutet av januari - ”vi fixar det”
Tredje samtalet - ”vi uppdaterar något..”
Fram och tillbaka 5-6 ggr.
Nu idag menar de att allt är löst för att min adress var fel på SAS.se (hur kunde ingen veta detta tidigare..)
Problemet är att statuspoängen trillar in 6 mars påstår de, vilket gör att jag missar EBG, 28 feb är min sista dag.
Nu till frågan, fick tag på en ny person i kundtjänst hos Amex, hon menar att de kan bakdatera statuspoängen och på så att missar jag inte guldet.. kan det verkligen stämma?
I värsta fall får jag köpa 15.000 baspoäng som jag saknar för guldet, men känns surt o bränna 15.000 kr för att Amex gjort fel..(de kunde erbjuda mig 3000 EB poäng som kompensation )
Första samtalet till Amex var i december - ”de kommer i mitten av januari ”
Nästa samtal i slutet av januari - ”vi fixar det”
Tredje samtalet - ”vi uppdaterar något..”
Fram och tillbaka 5-6 ggr.
Nu idag menar de att allt är löst för att min adress var fel på SAS.se (hur kunde ingen veta detta tidigare..)
Problemet är att statuspoängen trillar in 6 mars påstår de, vilket gör att jag missar EBG, 28 feb är min sista dag.
Nu till frågan, fick tag på en ny person i kundtjänst hos Amex, hon menar att de kan bakdatera statuspoängen och på så att missar jag inte guldet.. kan det verkligen stämma?
I värsta fall får jag köpa 15.000 baspoäng som jag saknar för guldet, men känns surt o bränna 15.000 kr för att Amex gjort fel..(de kunde erbjuda mig 3000 EB poäng som kompensation )