Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

Fick mail från Emirates igår om att jag numera är nere på basnivå där... :( Iofs inte så konstigt med tanke på att jag inte satt min fot på deras plan sedan jag statusmatchade. Det blev liksom inte riktigt som det var tänkt...

Fick mail från Emirates igår om att jag numera är nere på basnivå där... :( Iofs inte så konstigt med tanke på att jag inte satt min fot på deras plan sedan jag statusmatchade. Det blev liksom inte riktigt som det var tänkt...

Jag vet inte när du matchade, men jag fick soft landing. Fick ett silverpaket för ett tag sedan.

Har genom en märklig F1-relaterad matchning haft HH Gold i snart tio år. Utan en enda natt på Hilton. Tappade det härom veckan. Mådde uselt och gick till en dealer som ordnade guld i två år till. Puh.

Har genom en märklig F1-relaterad matchning haft HH Gold i snart tio år. Utan en enda natt på Hilton. Tappade det härom veckan. Mådde uselt och gick till en dealer som ordnade guld i två år till. Puh.

Det är skönt att man inte är ensam av att ha ångest och må pyton när man tappar status man inte använder.. ;)

Hittade minne från "gamla goda resetiden".
Försökte jaga rätt på mitt EB-Kort bland en massa reseplånböcker och skräp och hittade då mitt gamla guldkort :)
Det var tider det.
Lär väl dröja innan jag ser ett sådant i plånboken igen :(

Jaha, efter några år som HHG så börjar verkligheten komma emot. Expirydate 3/2015 och tror nog det dröjer fören man får tillbaka det, bor alldeles för lite på hotell för det. :-( Nå onödigt att gråta över spilld mjölk, fick det ju i princip "gratis". :)

Snart ryker mitt FlyingBlue Silver. Inget som exakt kommer att saknas då jag aldrig flög med AF-KLM/Skyteam efter att ha blivit nedgraderad från Guld. Men fortfarande lite trist att tappa ett statuskort.

Jag lär nog få skriva flera gånger i denna tråden i år eller nästa... :) Jag kommer inte upprätthålla min EK Gold då jag inte vill ge dem mina pengar längre med tanke på hur de skött hela sin "kampanj" om dubbla miles gentemot mig. Mitt FBG lär jag inte heller ha kvar efter nästa år, då jag i princip aldrig flyger med dem längre. Mitt statusmatchade Air Berlin Guld, ptja, jag krediterar till BAEC nu istället. Turkish Elite Plus har jag ju till slutet av nästa år, så vem vet, jag kanske tar upp och flyger mer med dem igen.

Men, jag har också medvetet sagt till mig själv att jag inte har lust att jaga kvar dessa statusar. Tänker prova nytt i år istället. Sen får vi se om jag blir kvar som EBD eller om jag bara klarar av EBG i år.

Så, mitt korthus kommer rasa för att jag själv blåser på det. ;)

Jag blev tyvärr av med mitt BA guld i december och och tittar utan större förtjusning på mitt Silverkort :(, men har fått SAS EBG och slita på istället. :D

Problemet är att SAS inte flyger dit jag vill flyga.

Nu har jag ett Emirates Silver efter senaste flighten i januari, så det får jag försöka hålla kvar.

Toppen