Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Fik booket både IAD og HKG i september. Sad dog og kiggede på sæder og så dette seat map på HKG-ARN. Det passer ikke helt med den nye konfiguration.
SAS HKG-ARN.JPG

Om man får önska sig framöver så skulle jag vilja se några orter i södra Europa och helst inte Spanien (helst Nice). Kan även tänka mig NY oh SF men det är nog mindre troligt.

Själv skulle jag önska mig "Now or never" i Plus eller Business. Då hade det varit intressant för egen del. Men det ligger nog inte i linje med aktiv yield management.
Naturlgivis gør det ikke det!

Hvis man sælger sæderne "rigtigt" kan man jo ikke sælge dem billigt via OptionTown, endnu billigere med point eller slet og ret forære dem væk som EBD-DYKWIA-upgrades...

Under kampanjen bokade jag Hong Kong i september via SuperSaverTravel och fick detta mail nu i natt:
"We are sorry to inform you that due to a technical error in the reservation system we are unable to confirm this price.
We recommend you to contact a local travel agency or the airline directly to book this fare.
Your booking is now cancelled and we will refund the money to you."

Har jag några rättigheter här?

Framgår det något i SuperSaverTravel:s villkor kring deras rätt att avboka?

Annars rekommenderar jag att boka dessa kampanjbiljett direkt via sas.se

Under kampanjen bokade jag Hong Kong i september via SuperSaverTravel och fick detta mail nu i natt:
"We are sorry to inform you that due to a technical error in the reservation system we are unable to confirm this price.
We recommend you to contact a local travel agency or the airline directly to book this fare.
Your booking is now cancelled and we will refund the money to you."

Har jag några rättigheter här?
Skulle tro att supersaver biljetterade på natten och då fanns inte priset längre. Såna här kampanjer ska man inte köpa via resebyråer då deras rutiner för biljettering kan sabba rejält.

Lika illa är det som är vanligt på online-byråerna: de har personal som sitter nattetid och ändrar bokningsklasserna för att optimera intäkterna. Kunden får ju samma resa men för en som jagar EB blir det lätt förödande. Vet inte hur vanligt detta är nu men var oerhört vanligt för några år sedan.

Toppen