Now or never (Kampanj på torsdagar)

Fik booket både IAD og HKG i september. Sad dog og kiggede på sæder og så dette seat map på HKG-ARN. Det passer ikke helt med den nye konfiguration.

sas-hkg-arn-jpg.38993

AABack2ARN skrev:@erc: Jag vill inte vara den som är den, men 5000kr per biljett kan nog inte räknas som fullpris. TyvärrSnarare 110000-15000kr för en tur och returbiljett i ekonomiklass!Klicka för att utvidga...

Nej, fullpris ska vi nog inte kalla det. Men normalt pris för en low-fare-biljett.

Jonasdk skrev:Fik booket både IAD og HKG i september. Sad dog og kiggede på sæder og så dette seat map på HKG-ARN. Det passer ikke helt med den nye konfiguration.Visa bifogad bild 38993Klicka för att utvidga...

Det är den nya A330-300E som skall levereras i aug/sep som har en något annorlunda seat map än de uppgraderade A330-300 som nu är i trafik.

Om man får önska sig framöver så skulle jag vilja se några orter i södra Europa och helst inte Spanien (helst Nice). Kan även tänka mig NY oh SF men det är nog mindre troligt.

Johanna skrev:Om man får önska sig framöver så skulle jag vilja se några orter i södra Europa och helst inte Spanien (helst Nice). Kan även tänka mig NY oh SF men det är nog mindre troligt.Klicka för att utvidga...
Själv skulle jag önska mig "Now or never" i Plus eller Business. Då hade det varit intressant för egen del. Men det ligger nog inte i linje med aktiv yield management.

Agö skrev:Själv skulle jag önska mig "Now or never" i Plus eller Business. Då hade det varit intressant för egen del. Men det ligger nog inte i linje med aktiv yield management.Klicka för att utvidga...
Naturlgivis gør det ikke det!

Hvis man sælger sæderne "rigtigt" kan man jo ikke sælge dem billigt via OptionTown, endnu billigere med point eller slet og ret forære dem væk som EBD-DYKWIA-upgrades...

Under kampanjen bokade jag Hong Kong i september via SuperSaverTravel och fick detta mail nu i natt:

"We are sorry to inform you that due to a technical error in the reservation system we are unable to confirm this price.

We recommend you to contact a local travel agency or the airline directly to book this fare.

Your booking is now cancelled and we will refund the money to you."

Har jag några rättigheter här?

Framgår det något i SuperSaverTravel:s villkor kring deras rätt att avboka?

Annars rekommenderar jag att boka dessa kampanjbiljett direkt via sas.se

Napapijri skrev:Under kampanjen bokade jag Hong Kong i september via SuperSaverTravel och fick detta mail nu i natt:"We are sorry to inform you that due to a technical error in the reservation system we are unable to confirm this price.We recommend you to contact a local travel agency or the airline directly to book this fare.Your booking is now cancelled and we will refund the money to you."Har jag några rättigheter här?Klicka för att utvidga...
Skulle tro att supersaver biljetterade på natten och då fanns inte priset längre. Såna här kampanjer ska man inte köpa via resebyråer då deras rutiner för biljettering kan sabba rejält.

Lika illa är det som är vanligt på online-byråerna: de har personal som sitter nattetid och ändrar bokningsklasserna för att optimera intäkterna. Kunden får ju samma resa men för en som jagar EB blir det lätt förödande. Vet inte hur vanligt detta är nu men var oerhört vanligt för några år sedan.

Peter G skrev:Skulle tro att supersaver biljetterade på natten och då fanns inte priset längre. Såna här kampanjer ska man inte köpa via resebyråer då deras rutiner för biljettering kan sabba rejält.Lika illa är det som är vanligt på online-byråerna: de har personal som sitter nattetid och ändrar bokningsklasserna för att optimera intäkterna. Kunden får ju samma resa men för en som jagar EB blir det lätt förödande. Vet inte hur vanligt detta är nu men var oerhört vanligt för några år sedan.Klicka för att utvidga...
"Supersavertravel reserverar sig för tekniska fel och prisförändringar som ligger utanför vår kontroll. Vi förbehåller oss rätten att inom 24 timmar kontakta resenären för eventuella ändringar av gjord bokning. Om tekniska problem uppstår i anslutning till helg eller under helg kontaktar vi resenären nästföljande vardag. Supersavertravel förbehåller sig rätten att avboka reservationen vid tekniska problem och prisfel som ligger utanför vår kontroll. Om detta skulle inträffa meddelas resenären via e-post."

De hörde av sig mer än 24 timmar efter bokad biljett... Men vet inte om man ska tolka näst sista meningen som att den inte är kopplad till deras tidsfrist?

Generellt är det nog ganska kört. Priset fanns vid bokning men inte vid biljettering så de kommer hävda prisklausulen ifall du kontaktar dem

Agö skrev:Själv skulle jag önska mig "Now or never" i Plus eller Business. Då hade det varit intressant för egen del. Men det ligger nog inte i linje med aktiv yield management.Klicka för att utvidga...

Jag skulle inte bli förvånad Houston dök upp, Never Say Never.

Napapijri skrev:"Supersavertravel reserverar sig för tekniska fel och prisförändringar som ligger utanför vår kontroll. Vi förbehåller oss rätten att inom 24 timmar kontakta resenären för eventuella ändringar av gjord bokning. Om tekniska problem uppstår i anslutning till helg eller under helg kontaktar vi resenären nästföljande vardag. Supersavertravel förbehåller sig rätten att avboka reservationen vid tekniska problem och prisfel som ligger utanför vår kontroll. Om detta skulle inträffa meddelas resenären via e-post."De hörde av sig mer än 24 timmar efter bokad biljett... Men vet inte om man ska tolka näst sista meningen som att den inte är kopplad till deras tidsfrist?Klicka för att utvidga...

Du kommer givetvis aldrig få "rätt" mot dem, som boka din resa på annat sätt.

Jag skulle dock svara och be dem specificera vad det var för tekniskt fel som uppstod, bara för att låta dem svettas lite.

Napapijri skrev:"Supersavertravel reserverar sig för tekniska fel och prisförändringar som ligger utanför vår kontroll. Vi förbehåller oss rätten att inom 24 timmar kontakta resenären för eventuella ändringar av gjord bokning. Om tekniska problem uppstår i anslutning till helg eller under helg kontaktar vi resenären nästföljande vardag. Supersavertravel förbehåller sig rätten att avboka reservationen vid tekniska problem och prisfel som ligger utanför vår kontroll. Om detta skulle inträffa meddelas resenären via e-post."De hörde av sig mer än 24 timmar efter bokad biljett... Men vet inte om man ska tolka näst sista meningen som att den inte är kopplad till deras tidsfrist?Klicka för att utvidga...

Men kan de hävda att de ligger utanför deras kontroll i detta fallet frågar jag mig då? Det är väl deras problem att de inte skriver ut biljetten på en gång ifall det är det som är problemet?

Bokade MMX-ARN-CPH-IAD-CPH-ARN-MMX, kommer lyckas klämma in 3 nhl-matcher och 1 nfl-match på en vecka!

Kan man hoppa av i CPH på vägen hem om man endast har handbagage? Vad händer då med poäng-intjäningen? Om man har incheckat bagage, kan man be att endast få det till CPH från IAD?

Kan jag be att få bagaget skickat till Köpenhamn istället för Malmö? (ursäkta om detta besvarats tidigare och i andra trådar, men jag lyckades inte hitta något)

mjem skrev:Kan jag be att få bagaget skickat till Köpenhamn istället för Malmö? (ursäkta om detta besvarats tidigare och i andra trådar, men jag lyckades inte hitta något)Klicka för att utvidga...
Du kan be om det, men de måste inte göra så... Ett grundtips är att boka in lång layover i CPH om man vill short-checka bagage, eftersom det är lättare att motivera short-check då.

Du är modig du. Så mycket vågade jag inte önska mig men det ligger nog först på min lista med. Men det är nästan som en helg i Nice väger upp det. I andra hand Paris.

Back