Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Lite OT kanske men är det nån som har koll på SeatMap i A330-300 som kommer gå ARN-HKG? Verkar iaf inte vara samma som de uppgraderade A330-300!
Det är den nya A330-300E som skall levereras i aug/sep som har en lite annorlunda seatmap än de gamla, retrofittade A330-300

Det här med Hong Kong börjar ju bli ett skämt... har de sålt en enda biljett till fullpris? Skulle vilja se bokningsläget, kan ju inte bli långvarig...

De lär nog inte ha sålt så många biljetter till fullpris ännu. De brukar bokas ganska sent inpå resedatumet ;)

Många bolag säger att det tar "lång tid" innan en ny helt linje fastnar i folks medvetande och ett effektivt sätt att få folk att uppmärksamma linjen är låga priser. (Se bara på norsken!) Sedan är ju frågan om de släpper biljetter som är under högsäsong, men jag funderar på när är högsäsong för Hong Kong? Jul och nyår och kinesiska nyåret tror jag mig veta. Har för mig att det ofta är mycket ledigheter - för kineser - i samband med första maj men även någon vecka på hösten. Stämmer det?

I regel är resor till Hongkong dyra på sommaren, då kineserna åker till Europa. Sen är det såklart höga priser övet jul/nyår också, samt en viss prishöjning över kinesiska nyåret.

Hongkong med tjejen till lanternfestivalen i februari för lite under 4500 pp. Helt sjukt hur snabbt de billigaste biljetter tog slut idag!

Både Hongkong och Washington bokat. Aldrig varit i Hongkong. Funderar på om jag ska ansöka om OT. Svårt att boka inpå nästa året. Mötena är inte inlagda än. Hade velat kunna boka lite längre än bara helg.

Underbar kampanj! Både interkont och Norden/Europa, hoppas det fortsätter framöver med jämna mellanrum också!

Hvor stor tror I muligheden er for at få en opgradering med bonuspoints fra GO Saver til enten Plus eller Business på en HongKong-flight i Oktober? Evt. hvad gætter I en Upgrade med OT vil koste?

Mig veterligen är det ingen skillnad på att uppgradera go saver eller vanlig go. Finns det platser i business/plus vid checkin så är det väl som vanligt first come first serve som gäller för att få uppgradering, eventuellt går de på status på passagerarna som vill uppgradera.
Vad OptionTown kostar är "omöjligt" att säga men brukar starta på ca 300€ för go till business och 150€ för go till plus. När du har gjort bokningen är det bara mata in bokningsnumret på optiontown så ser du vad just du får för pris.

Toppen