Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Skulle tro att supersaver biljetterade på natten och då fanns inte priset längre. Såna här kampanjer ska man inte köpa via resebyråer då deras rutiner för biljettering kan sabba rejält.

Lika illa är det som är vanligt på online-byråerna: de har personal som sitter nattetid och ändrar bokningsklasserna för att optimera intäkterna. Kunden får ju samma resa men för en som jagar EB blir det lätt förödande. Vet inte hur vanligt detta är nu men var oerhört vanligt för några år sedan.
"Supersavertravel reserverar sig för tekniska fel och prisförändringar som ligger utanför vår kontroll. Vi förbehåller oss rätten att inom 24 timmar kontakta resenären för eventuella ändringar av gjord bokning. Om tekniska problem uppstår i anslutning till helg eller under helg kontaktar vi resenären nästföljande vardag. Supersavertravel förbehåller sig rätten att avboka reservationen vid tekniska problem och prisfel som ligger utanför vår kontroll. Om detta skulle inträffa meddelas resenären via e-post."

De hörde av sig mer än 24 timmar efter bokad biljett... Men vet inte om man ska tolka näst sista meningen som att den inte är kopplad till deras tidsfrist?

Generellt är det nog ganska kört. Priset fanns vid bokning men inte vid biljettering så de kommer hävda prisklausulen ifall du kontaktar dem

"Supersavertravel reserverar sig för tekniska fel och prisförändringar som ligger utanför vår kontroll. Vi förbehåller oss rätten att inom 24 timmar kontakta resenären för eventuella ändringar av gjord bokning. Om tekniska problem uppstår i anslutning till helg eller under helg kontaktar vi resenären nästföljande vardag. Supersavertravel förbehåller sig rätten att avboka reservationen vid tekniska problem och prisfel som ligger utanför vår kontroll. Om detta skulle inträffa meddelas resenären via e-post."

De hörde av sig mer än 24 timmar efter bokad biljett... Men vet inte om man ska tolka näst sista meningen som att den inte är kopplad till deras tidsfrist?

Du kommer givetvis aldrig få "rätt" mot dem, som boka din resa på annat sätt.

Jag skulle dock svara och be dem specificera vad det var för tekniskt fel som uppstod, bara för att låta dem svettas lite.

Men kan de hävda att de ligger utanför deras kontroll i detta fallet frågar jag mig då? Det är väl deras problem att de inte skriver ut biljetten på en gång ifall det är det som är problemet?

Bokade MMX-ARN-CPH-IAD-CPH-ARN-MMX, kommer lyckas klämma in 3 nhl-matcher och 1 nfl-match på en vecka!

Kan man hoppa av i CPH på vägen hem om man endast har handbagage? Vad händer då med poäng-intjäningen? Om man har incheckat bagage, kan man be att endast få det till CPH från IAD?

Kan jag be att få bagaget skickat till Köpenhamn istället för Malmö? (ursäkta om detta besvarats tidigare och i andra trådar, men jag lyckades inte hitta något)

Kan jag be att få bagaget skickat till Köpenhamn istället för Malmö? (ursäkta om detta besvarats tidigare och i andra trådar, men jag lyckades inte hitta något)
Du kan be om det, men de måste inte göra så... Ett grundtips är att boka in lång layover i CPH om man vill short-checka bagage, eftersom det är lättare att motivera short-check då.

Själv skulle jag önska mig "Now or never" i Plus eller Business. Då hade det varit intressant för egen del. Men det ligger nog inte i linje med aktiv yield management.
Du är modig du. Så mycket vågade jag inte önska mig men det ligger nog först på min lista med. Men det är nästan som en helg i Nice väger upp det. I andra hand Paris.

Toppen