Stefan Sandström
Medlem
DY longhaul
Denna tråd kanske inte riktigt hör hemma i ett "businessclass" forum. Men endå.
Pratade just med en kollega om DY som berättade att de ska trycka in 291 stolar i deras kommande 787 medans boeing rekommenderar 210-250. De ska även sälja en produkt som har lite bredare stolar och mer benutrymme men samma service som alla andra, alltså köpa mat och dryck ombord.
Frågan är ju om folk vill sitta på ett DY plan i 7-8timmar till NYC (vet inte vilket flygplats de ska köra till) eller 10-12 timmar på BKK rutten.
Personligen tänker jag på att det finns en anledning till att FR, U2 inte kör över pölen...Marginalerna är så små och skulle något strular så pajjar lätt hela businesscase.
Dock finns det ju ett par "lågprisbolag" som AB och EI som kör. Men tror (vet ej) har många charter resenärer på de destinationerna?.
Tittar man på priset så ser de ut att de landar på runt halva priset mot de vanliga bolagen. och får man en biljett med det priset så kan det ju vara uthärdligt att sitta trångt i 8-9timmar till NYC (inkl taxi, boarding och holding paterns)
Tankar?... Businessclass kanske ska ha en dragning och den som förlorar får en biljett med DY till NYC
och måste göra ett reportag om det.
Denna tråd kanske inte riktigt hör hemma i ett "businessclass" forum. Men endå.
Pratade just med en kollega om DY som berättade att de ska trycka in 291 stolar i deras kommande 787 medans boeing rekommenderar 210-250. De ska även sälja en produkt som har lite bredare stolar och mer benutrymme men samma service som alla andra, alltså köpa mat och dryck ombord.
Frågan är ju om folk vill sitta på ett DY plan i 7-8timmar till NYC (vet inte vilket flygplats de ska köra till) eller 10-12 timmar på BKK rutten.
Personligen tänker jag på att det finns en anledning till att FR, U2 inte kör över pölen...Marginalerna är så små och skulle något strular så pajjar lätt hela businesscase.
Dock finns det ju ett par "lågprisbolag" som AB och EI som kör. Men tror (vet ej) har många charter resenärer på de destinationerna?.
Tittar man på priset så ser de ut att de landar på runt halva priset mot de vanliga bolagen. och får man en biljett med det priset så kan det ju vara uthärdligt att sitta trångt i 8-9timmar till NYC (inkl taxi, boarding och holding paterns)
Tankar?... Businessclass kanske ska ha en dragning och den som förlorar får en biljett med DY till NYC