Senaste nytt

Norwegians longhaul

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
De ser ju iaf ut att ha el i stolarna i business. Det är ju alltid något. Men jag tycker inte kabinen ser så värst lockande ut. Det framgår ju inte heller vad seatpitch kommer att bli, vilket är rätt viktigt.
 

Tjaeng

Medlem
Är det BoB som gäller? 2000kr t/r låter lite väl lågt (inte fan kan NAS klå AirAsiaX även om 787 drar mindre soppa), vi får se när biljetterna börjar säljas. Om premiumkabinen prissätts vettigt kan den nog bli ett okej alternativ till legacybolagen i Y och Y+.

Dessutom känns det lite misstänkt att bilderna inte visar 1. benutrymmet i economy samt 2. om Någon av kabinerna har IFE/AVOD. Och om dessa isåfall skulle kosta pengar att använda (eller kosta pengar för att kunna stängas av istället för att visa reklam under hela resan)
 
Last edited:
Jag tror vi alla kan vara överens om:

1. 95-98% av alla biljetter kommer inte kosta 2000kr T/R.
2. Det kommer vara trångt i ekonomiklass.
3. Norwegian Business Class kommer troligen vara snäppet sämre än Premium Economy (tills dom visat motsatsen).

På den positiva sidan finns helt nya 787or med Wifi och ett antal tekniska framsteg, ska bli kul att testa.
 

agehall

Medlem
Näe, om man tittar på de traditionella bolagen så skyltar de ju också med ofta rätt billiga biljetter i ekonomi. Dock måste de bokas nittioelva dagar i förväg och man måste vara borta under minst två solförmörkelser under samma månfas och lite andra krav. Dessutom finns det rätt få av biljetterna, så även om man råkar kunna uppfylla övriga krav är ju risken att de är slut.

Det råder nog inget tvivel om att DY kommer att fylla sina plan, de verkar ju vara bra på det, men jag har svårt att se mig själv som passagerare.
 

TreD

Medlem
Det råder nog inget tvivel om att DY kommer att fylla sina plan, de verkar ju vara bra på det, men jag har svårt att se mig själv som passagerare.
Instämmer. Jag kommer inte heller att använda mig av detta bolag. Jag vill kunna flyga A->B->C etc. (inte bara A->B) i ett linjenät där det finnes flera partners, där man blir omhändertagen om något går fel och där revenue managment inte ständigt råder. Budskapet: "sorry flygningen är inställd, välj en annan dag eller få pengarna tillbaka" (skatterna återbetalar DY dock inte) är inte något jag vill höra igen tre veckor före eller efter en storhelg. Jag stöder inte heller lönedumpning, något som DY har satt i system.
Det fiffiga är dock att passagerarna som reser med sådana bolag, så småningom börjar se sig om efter något bättre!
 

CarlT

Medlem
Jag är väldigt intresserad av vad deras premium eco kommer kosta med tanke på att man inte får några bonuspoäng av värde, som det verkar ingen lounge och inte alls något extravagant ombord.
 

Pandion

Medlem
Som Bjornstrom skrev så påminner stolarna i Norwegians"första klass/Business Class" väldigt mycket om den gamla Premium Economy på Air New Zeeland, och dom är ingen angenäm upplevelse om man förväntar sig bättre komfort på långflygningar. SAS Economy Extra är i sammanhanget snarare som äldre Business Class, såsom det såg ut för 20 år sedan.

Sedan anser jag att Norwegian lyckats inpränta och marknadsföra sig skickligt som ett lågprisbolag trots att man inte är det. Ett exempel: Vi har ett sommarställe utanför Alicante i Spanien. Att flyg ner med Norweigan vid flera olika datum under flera olika månader kostar ca 3000 kr ToR. SAS är billigare, och billigast är det att flyga med Iberia som tar 2000 kr, så min gissning är att DY kommer att försöka kräma ur allt det som går, och några biljetter för 2000 kr (är det 2000 kr enkel eller ToR?) kommer man nog inte se alls. Snarare kommer dom att lägga sig strax under SAS. Kostar SAS 6000 kostar DY 5000 kr...

En vild gissning är nog att DY first/business kommer nog inte att vara billiga. Ett påslag på en tusenlapp blir det nog inte, utan snarare säkert dubbla priset gentemot economy?
 
Last edited:
Hej alla,

pratade men min vän vem jobbar på DY som purser. Det ryktas inom DY att "Premium" biljetter kommer att kosta från ca 10000kronor t/r och du får 10% för Reward. 1 väska + säten och mat skulle skulle ingå men inga alkoholhaltiga drinks. OBS: Detta är rykte och baserar ingen fakta. Tyckte att vara ganska intressant rykte för oss alla flygintressenter. Vi får se på vilken nivå priset hamnar.

Det här priset 2000 kronor t/r är ju bara biljetten utan bagage och förbokad säte och kreditkorts avgift.

PS: Full flex biljett ARN-DXB kostar runt 13000 kronor t/r...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen