Som Bjornstrom skrev så påminner stolarna i Norwegians"första klass/Business Class" väldigt mycket om den gamla Premium Economy på Air New Zeeland, och dom är ingen angenäm upplevelse om man förväntar sig bättre komfort på långflygningar. SAS Economy Extra är i sammanhanget snarare som äldre Business Class, såsom det såg ut för 20 år sedan.
Sedan anser jag att Norwegian lyckats inpränta och marknadsföra sig skickligt som ett lågprisbolag trots att man inte är det. Ett exempel: Vi har ett sommarställe utanför Alicante i Spanien. Att flyg ner med Norweigan vid flera olika datum under flera olika månader kostar ca 3000 kr ToR. SAS är billigare, och billigast är det att flyga med Iberia som tar 2000 kr, så min gissning är att DY kommer att försöka kräma ur allt det som går, och några biljetter för 2000 kr (är det 2000 kr enkel eller ToR?) kommer man nog inte se alls. Snarare kommer dom att lägga sig strax under SAS. Kostar SAS 6000 kostar DY 5000 kr...
En vild gissning är nog att DY first/business kommer nog inte att vara billiga. Ett påslag på en tusenlapp blir det nog inte, utan snarare säkert dubbla priset gentemot economy?