Intressant artikel idag i Affärsvärlden med bl.a DY's VD Björn Kjos:
Norwegian fokuserar på Asien - Affärsvärlden
Norwegian fokuserar på Asien - Affärsvärlden
Skulle de inte kunna klara av att mellanlanda med befintliga plan på tex Shannon och göra som BA1? Det är 3080 miles mellan Shannon och JFK och rangen på 737-800 är ju 3115 så det är gott om utrymme. Eller varför inte flyga OSL-KEF-JFK? Det är ju bara 2587 miles KEF-JFK. ARN-DXB är ju 2974 miles och det går ju.
För den som vill följa 787-leveranser kan göra det på denna utmärkta sida, där ser man att bland de första 100 beställda är inte Norwegian med. Men Boeing har först nu kommit igång på allvar med leveranserna. De har sagt att de ska kunna leverera ett plan i veckan när leveranserna rullar...
All things 787 All tings 787
För den som vill följa 787-leveranser kan göra det på denna utmärkta sida, där ser man att bland de första 100 beställda är inte Norwegian med. Men Boeing har först nu kommit igång på allvar med leveranserna. De har sagt att de ska kunna leverera ett plan i veckan när leveranserna rullar...
All things 787 All tings 787
Kanske står tidigare i tråden men detta läste jag "291 säten i en B787-8!? Är det ett skämt? ANA, det enda bolag som flyger med plantypen för närvarande, har 158 säten på samma yta. "
Blir intressant hur packat planet kommer vara...
Kanske står tidigare i tråden men detta läste jag "291 säten i en B787-8!? Är det ett skämt? ANA, det enda bolag som flyger med plantypen för närvarande, har 158 säten på samma yta. "
Blir intressant hur packat planet kommer vara...