Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Det har varit så rörigt med antal spenn som kommit in så jag tänkte att det kanske är tydligare om jag installerar spenn appen…
Får väl skylla mig själv som inte följt den här tråden
IMG_5417.png

En fråga så jag förstår:
Du hade totalt 7/8 av 500 000 LT poäng, dvs typ 438 000 poäng. Samtidigt hade du nått guld av egen kraft 2 år?

Då låter det som att du fått tillgodoräkna 7 av 8 i nya systemet och att det är likvärdigt med var du hade stått om det gamla programmet hade fortsatt utan ändring. Och att det som först visade (9 av 8) var lite för bra för att vara sant. De har helt enkelt dubbelräknat de två kriterierna, poäng + år istället för max(poäng, år).

Ja, precis, så det är ju rimligt och förmodligen så det var tänkt från början. Hade jag vetat det hade jag inte avslutat Mastercard i vintras och då lätt kommit upp till guld en gång till (är platinum innevarande medlemsår). Tur att jag lade märke till det så jag hinner återskaffa kortet och lösa det – är det ändå värt när det är så enkelt, även om jag inte kommer vara någon storkund framöver så blir det nog några nätter per år.

Allra först när konverteringen gjordes stod det 13 av 8 år till LTG. Då skulle systemet utöver ovanstående kunna ha räknat med guldår jag fått när jag skaffat Mastercard, och räknat både det medlemsår där guld uppnåddes och det kommande (alltså alla medlemsår där man antingen uppnått guld, eller varit guld eftersom man uppnådde det förra medlemsåret). Det var ju ännu mer för bra för att kunna vara sant...

Lite underhållande i alla fall att försöka rekonstruera vad de hade för omräkningsalgoritm när det blev fel...

Jahopp, nu har turen kommit till mig att få allting nollat. Nätter, spenn, rubbet.

Det går bra nu, Strawberry.
Det löste sig genom att logga ut och in igen i appen. (Vilket var rådet från kundtjänst)

Support: - "Har du provat att starta om datorn?"
hco: - "Suck nej, men det är inte det som är problemet."
*startar om*
hco: - "Jaha okej, jo det fungerar nu. Tack..."

Toppen