Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Jag har också blivit av med Lifetime Gold nu – gick från 9 av 8 till 7 av 8.

7 av 8 stämmer med andelen poäng mot Lifetime jag hade (hade koll på att jag precis kom över 7/8 av 500.000 innan det nya programmet startade). Sen blev jag Gold med poängintjäning två år på slutet – de har kanske räknat bort dem nu så att jag inte fick dubbelt mot Lifetime så att säga?

Helt sanslöst att de räknar om detta nu... Lite motvilligt har jag beställt ett Mastercard igen eftersom jag hinner komma upp till Gold med det under pågående år, så det kostar i princip bara kortavgiften att bli Lifetime Gold. Jag kommer säkert bo då och då i framtiden, även om vi också flyttat fokus till Scandic/SAS. Men förtroendet har ju blivit minimalt...

Och de skickar inte heller någon information om att man plötsligt blivit av med LTG med en ursäkt att de gjort fel...

Samma här, så tvivlar på att det handlar om ”några medlemmar” verkar mer som en betydande del av medlemmarna. Var några poäng kort på LTG. Hade fått LTG. Nu ett år kvar trots att jag återkvalade till Platinum efter övergången, tycker speciellt det är konstigt att jag nu backar till läget för nästan ett år sedan. Från att få en liten bonus så går man till att missa räkna med gångna året.

Ni verkar vara flera som är väldigt upprörda. Säkert ett systemfel bara?

De lär inte ta tillbaka Lifetime status för oss som uppnått denna. Det står “uppnått lifetime” eller hur?

Däremot 1/4 kvar av insatsen för de som inte hann är helt i linje med övriga “enhancements”.

Glöm inte bort att ni kan tävla med Spenn om (två) biljetter till Ed Sheeran i Strawberry arena!!! Ett UNIKT erbjudande som vi flashar tre ggr/dag i appen!!! Lite plåster på såren för förlorade år i lifetime iaf (Obs! Ironi.)

Ni verkar vara flera som är väldigt upprörda. Säkert ett systemfel bara?

De lär inte ta tillbaka Lifetime status för oss som uppnått denna. Det står “uppnått lifetime” eller hur?

Däremot 1/4 kvar av insatsen för de som inte hann är helt i linje med övriga “enhancements”.
Nja, från min sida mer ett konstaterande. Jag når LTG nu i alla fall. Får värdera om jag kör till LTP sen, backade två år där. LTG och matchad Scandic status kanske duger gott och väl för nätter i Norden. Strawberry’s förlust i mina ögon.

@airac varför kämpa för LTP?
Visst, fint ha tycker jag men lär ju inte bli många nätter där i framtiden.

Jag vet dessutom hur det brukar gå i resebranschen för bolag som sjunker med medlemmar som flyr etc. Detta har ju backning av en miljardär och ständiga regeringspartiet S i Norge så bättre odds men ändå inte säkert Lifetime betyder ett långt liv…

Jag har också blivit av med Lifetime Gold nu – gick från 9 av 8 till 7 av 8.

7 av 8 stämmer med andelen poäng mot Lifetime jag hade (hade koll på att jag precis kom över 7/8 av 500.000 innan det nya programmet startade). Sen blev jag Gold med poängintjäning två år på slutet – de har kanske räknat bort dem nu så att jag inte fick dubbelt mot Lifetime så att säga?

Helt sanslöst att de räknar om detta nu... Lite motvilligt har jag beställt ett Mastercard igen eftersom jag hinner komma upp till Gold med det under pågående år, så det kostar i princip bara kortavgiften att bli Lifetime Gold. Jag kommer säkert bo då och då i framtiden, även om vi också flyttat fokus till Scandic/SAS. Men förtroendet har ju blivit minimalt...

Och de skickar inte heller någon information om att man plötsligt blivit av med LTG med en ursäkt att de gjort fel...
En fråga så jag förstår:
Du hade totalt 7/8 av 500 000 LT poäng, dvs typ 438 000 poäng. Samtidigt hade du nått guld av egen kraft 2 år?

Då låter det som att du fått tillgodoräkna 7 av 8 i nya systemet och att det är likvärdigt med var du hade stått om det gamla programmet hade fortsatt utan ändring. Och att det som först visade (9 av 8) var lite för bra för att vara sant. De har helt enkelt dubbelräknat de två kriterierna, poäng + år istället för max(poäng, år).
Ett simpelt fel i koden som otroligt enkelt hade hittats med klassisk avstämning.
1. Räkna antalet LTG, LTP
2. Kör uppdateringen
3. Räkna antalet LTG, LTP
Stämmer inte antalet i 1) med 3) så är det rollback och felsökning som gäller.

Håller med om att det är uselt att de inte kommunicerat när de omvärderade din LT status. Och det är riktigt uselt att gå in i ett nytt program och inte ha koll på hur de ska räkna om för befintliga kunder utan att räkna fel och kommunicera ut en för hög nivå.
Men det är som med en error fare. Man får vara glad när den håller och rycka på axlarna när de inte står för den.

Alltså när jordgubben slutade med poäng hade jag tjänat in 245 837 poäng och för det fick jag 3 år tillgodo, för med spenn-systemet har jag tjänat ihop en till Guld med övernattningar så nu har jag 4 år guld totalt.
Innan senaste datakörningen hade jag 5 år.

Edit: Jag har medlemsperioden till slutet på juni.

Är det rimligt att jag bara har 4 år nu??

Last edited:
Toppen