Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Heard it through the grapewine...:
Fick nys om en person i mina jobbcirklar som nyligen gått till Strawberry "för att jobba med ett lojalitetsprogram som inte riktigt lirar". Nu var det inte förstahandsinfo och det lät tyvärr inte som att definitionen av att "få det att lira" stämmer med hur vi tänker här. Utan att Jordgubben ska göra mer av samma saker de redan gör för att få det att gå bättre. Ska se om jag vi något tillfälle kan knyta kontakt och få lite inside.
Tack för info, bra att de försöker göra något.
Problemet för mig är att dessa Spenn inte går att använda till något utöver nordiska nätter och lågprisflyg. Det är som att få nordkoreanska won i bonus, sen ännu fler won om du hyr en bil eller shoppar hos någon annan. Jaha, men vad ska jag ha dem till - jag vill handla i Nordkorea lika mycket som jag vill semestra i Norden eller flyga uselt lågprisflyg. Jag är LTP men nu erbjöd Scandic en fin matchning mot min SAS - status. Här finns ju en mycket bredare möjlighet att använda poängen. Strawberry verkar inte vilja ha affärsresenärer längre, oklart vilka de ser som sin kundbas, om den ens finns annat än i deras fantasi...

@Sudden X De försöker ingenting, jag pratade med flera av dem i måndags. Mantrat var nu att systemet är mer rättvist mellan olika nivåer ( min kommentar; alla har fått det mycket sämre). De verkar tyvärr inte vilja förstå varken OTA bokning vs Spenn eller att enda värdet numera är 10öre/spenn hos NAS som ingen gäst jag pratade med där helst vill flyga med.

Jag fortsätter helt enkelt köra med Hotels,com om jag behöver bo där. Annars Scandic.

@Sudden X De försöker ingenting, jag pratade med flera av dem i måndags. Mantrat var nu att systemet är mer rättvist mellan olika nivåer ( min kommentar; alla har fått det mycket sämre). De verkar tyvärr inte vilja förstå varken OTA bokning vs Spenn eller att enda värdet numera är 10öre/spenn hos NAS som ingen gäst jag pratade med där helst vill flyga med.

Jag fortsätter helt enkelt köra med Hotels,com om jag behöver bo där. Annars Scandic.
Ok, så var det med det, säg den glädje som varar…

Ja, mitt inlägg betydde inte att jag hört att de skulle ändra något. De skulle få det att fungera enligt de principerna som redan genomförts Dvs att få konceptet lönsamt , à-la konserverad gröt.

Ja, mitt inlägg betydde inte att jag hört att de skulle ändra något. De skulle få det att fungera enligt de principerna som redan genomförts Dvs att få konceptet lönsamt , à-la konserverad gröt.
Ok, tack för info. Det låter som att de ska skrika högre att SPENN ÄR JÄTTEBRA!!!
Är det vad som menas?
Man måste nog vara anställd på Strawberry för att kunna leva i någon slags illusion om att Spenn är en förbättring. Ungefär som gamla sovjet: Strunt samma att alla lider. Huvudsaken är att alla har det lika illa!

Nu jackar dom upp ersättningen som Platinum.
6 Spenn per 10 :- spenderat.
Vad var det innan?
1000003050.png

Perfekt! Nu motsvarar mitt saldo bara 10kr av bortkastad spend! :D

Skärmavbild 2025-06-17 kl. 13.39.02.png

PS
Kära jordgubbe,
"vil" och "informere" är inte svenska ord och "upptjäna" användes väl senast på 1700-talet med en lite annorlunda betydelse än vad ni nog avser.
(7) UPPTJÄNA. (†) refl.: tjäna sig upp; äv. oeg. l. bildl. KKD 12: 371 (1723; bildl.). Äfven om generalen är utlänning, som upptjent sig från lägre graderne.

Last edited:
Toppen