Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Anledningen att jordgubben tog bort möjligheten att samla poäng till att uppnå livstids medlemskap är nog att folk skulle inse att jag får samla poäng i typ 28 år för att uppnå guld och 56 år för platinum...
Hur menar du nu? Det var väl 1 miljon poäng för LTP och 100k för att uppnå så mindre än 10år då.

Anledningen att jordgubben tog bort möjligheten att samla poäng till att uppnå livstids medlemskap är nog att folk skulle inse att jag får samla poäng i typ 28 år för att uppnå guld och 56 år för platinum...
Det är ju för rörigt och omöjligt att kommunicera att vissa spenn funkar mot lifetime och andra inte (t.ex från Norwegian). Det går inte ihop med budskapet av nu har vi en enkel gemensam lojalitets valuta. Klart man kunde ha haft något spend system inom Strawberry kvar istället/också. Det är ju så det funkar inom Avios systemet.

Ber om ursäkt ifall detta har varit uppe tidigare i tråden, men hur får man upp alternativet att betala med gamla poäng i det nya bokningsgränssnittet? Eller kommer det upp automatiskt om rummet kan betalas så? Har dock testat med lite olika sökningar men får aldrig fram annat än tre alternativ: betala nu, betala på hotellet och betala med Spenn.

Ber om ursäkt ifall detta har varit uppe tidigare i tråden, men hur får man upp alternativet att betala med gamla poäng i det nya bokningsgränssnittet? Eller kommer det upp automatiskt om rummet kan betalas så? Har dock testat med lite olika sökningar men får aldrig fram annat än tre alternativ: betala nu, betala på hotellet och betala med Spenn.
Jag vill minnas att jag klickade fram någon slags bakväg via profilsidan. Då kunde jag boka med poäng.

Här:

( www.strawberry.se/min-sida/shop/bonusnatt-norden )

I appen (iaf Android) går det fortfarande från Profil-fliken => Boka bonusnatt och välj sedan stad och hotell. Funkade åtminstone för fyra dagar sedan för två bokningar med de gamla poängen.

Toppen