Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Hur tar jag reda på hur mycket ett hotellrum kostar? Jag har inte tillräckligt mycket poäng så jag kan inte ens se priset. Vilket jäkla skitsystem!

Attachments

• Screenshot_20241204_182912_Strawberry.jpg
    Screenshot_20241204_182912_Strawberry.jpg
    177,6 KB · Visningar: 85
Hur tar jag reda på hur mycket ett hotellrum kostar? Jag har inte tillräckligt mycket poäng så jag kan inte ens se priset. Vilket jäkla skitsystem!
Nej, jag kan inte heller få fram vad ett rum kostar. Jag kan bara konstatera att om det inte finns någon poäng "spenn"-kampanj när jag bokar rum,
kommer jag att behöva kanske 20-25 nätter för att få en frinatt (om jag räknar rätt baserat på några tidigare uppgifter om priser i tråden).
Så för mig är Spenn helt enkelt uselt . Sen dels att man inte kan se vad ett bonus-rum kostar, men också att avbokningsvillkoret är avbokning 48 timmar innan, vilket för mig är en viktig sak. Så nu jag tackar Strawberry för alla trevliga nätter sen jag flyttade mina nätter dit (tycker faktiskt Strawberry varit helt ok som kedja), men nu blir det test med antingen Scandic, Best Western eller Hotels.com. Har inte bestämt mig ännu....

Hur gör man då för att kunna räkna ut hur mycket programmet och intjäningen förändras i procent? Någon annan som lyckats räkna fram något?
Jag gick in under "hotell", där kan man få upp vad de kallar snittpris i spenn på olika hotell...

• Gilla
Reactions: A87
försök att söka på datum och stad utan att välja ett specifik hotell. Sedan välj Superdeals som "betalningssätt". Då ska du kunna se priset i spenn på alla hotels den dagen även om du inte har så det räcker. Till exempel har jag endast 1008 spenn.

spenn.jpg

Tack, nu hittar jag ett snittpris. Frågan är om snittpriset är ett verkligt pris eller om allt blir mycket dyrare när man sen skall boka, det blir ju en gissningslek...

Tack, nu hittar jag ett snittpris. Frågan är om snittpriset är ett verkligt pris eller om allt blir mycket dyrare när man sen skall boka, det blir ju en gissningslek...
Priset är dynamiskt, så bokar du inte direkt så finns det en överhängande risk att det går upp... precis som de vanliga sek-priserna...

Edit: Jag har dock inte nog med spenn att testa själv... och har inget sug att skaffa fler i närtid heller.

Jag gick in under "hotell", där kan man få upp vad de kallar snittpris i spenn på olika hotell...
Tack! Nu hittade jag...

Så 7782 spenn för ett rum på Stockholms billigaste hotellrum innebär en spend på 7782 x 100 = 778 200 / 5 = 155 640 kronor!!!! Vilket skämt!!! Jag får en amex voucher 2 för 1 på SAS, plus poängen. Observera att jag endast räknat på vanlig spend... säger upp kortet nu jag med...

Attachments

• Screenshot_20241204_192812_Strawberry.jpg
    Screenshot_20241204_192812_Strawberry.jpg
    435,5 KB · Visningar: 71
  • Screenshot_20241204_192543_Chrome.jpg
    Screenshot_20241204_192543_Chrome.jpg
    {memory} MB · Visningar: 65
  • Screenshot_20241204_192529_Chrome.jpg
    Screenshot_20241204_192529_Chrome.jpg
    {memory} MB · Visningar: 74
Toppen