Tack, jag uppskattar denna tråd också. Som jag nämnt så tycker jag också att värdet har förändrats mycket negativt. Jag styr om en hel del nätter till Radisson nu som jag nämnde. Vilka deals som är bra och dålig ändras såklart i nya världen och om det passar ens resemönster måste var och en avgöra.@airac jag uppskattar verkligen diskussionen så det är sagt, hoppas själv hitta något bra, men min åsikt kvarstår, värdet är extremt devalverat.
Det som jag tycker är kass utifrån min tabell är att trots Platinumbonus, betalning med deras egna kort och Superdeal på prisstabil flygplatshotell, så är återbäringen bara 8.53% totalt. Det är ett ganska optimistiskt scenario som ändå är sämre än Hotels.com! Hos hotels får man friheten att bo var som helst istället för att behöva styra mot Strawberry. Hotels får i mina ögen vara flera procent dyrare pga flexibiliteten och slår trots det Spenn systemet.
Om detta är trenden i branschen, då tycker jag, med mina privatnätter, att Radissons modell med rabatt direkt vid bokning faktiskt är skön. Jag slipper fundera och hushålla poäng.