Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

@airac jag uppskattar verkligen diskussionen så det är sagt, hoppas själv hitta något bra, men min åsikt kvarstår, värdet är extremt devalverat.
Tack, jag uppskattar denna tråd också. Som jag nämnt så tycker jag också att värdet har förändrats mycket negativt. Jag styr om en hel del nätter till Radisson nu som jag nämnde. Vilka deals som är bra och dålig ändras såklart i nya världen och om det passar ens resemönster måste var och en avgöra.

Det som jag tycker är kass utifrån min tabell är att trots Platinumbonus, betalning med deras egna kort och Superdeal på prisstabil flygplatshotell, så är återbäringen bara 8.53% totalt. Det är ett ganska optimistiskt scenario som ändå är sämre än Hotels.com! Hos hotels får man friheten att bo var som helst istället för att behöva styra mot Strawberry. Hotels får i mina ögen vara flera procent dyrare pga flexibiliteten och slår trots det Spenn systemet.

Om detta är trenden i branschen, då tycker jag, med mina privatnätter, att Radissons modell med rabatt direkt vid bokning faktiskt är skön. Jag slipper fundera och hushålla poäng.

Jag kollade nu nästa fredag Köpenhamn. En stad jag verkligen gillar att besöka.

Villa Copenhagen, underbart hotell.
Innan smyghöjningen 30000p
Nu 34299spenn
(1 bonusnatt efter 70000sek i hotellspend som Plat betalt med Strawberry MC, garanterat mer än det dubbla mot Hotels,com + kortbonus där)

Comfort Vesterbro
Även efter smyghöjningen 10000p
Nu 25278spenn

Flygplatshotellen ligger ganska lika i pris poäng vs Spenn men givetvis ändå typ dubbla priset då vi får ca hälften så mycket spenn.

@airac jag uppskattar verkligen diskussionen så det är sagt, hoppas själv hitta något bra, men min åsikt kvarstår, värdet är extremt devalverat.
Har du prövat att jämföra superdeal med deras listpriser? Vi utan tillgångar får ju inte se "superdealarna" mer än i sökningen, men på ett svenskt hotell i ett litet test såg det ut som fast växelkur mellan spenn och SEK web price plex som 6:1

Min gissning är om du tar de tre hotellens spenn-pris genom web price flex så får du ut en och samma faktor på alla tre. Dvs försämringen ligger (helt) i dynamiska award priser. Och i så fall är optimieringen man behöver göra att boka fina hotell vid tillfällen som deras listpriser ligger lågt (om nu det någonsin händer).

Jag ligger iaf lågt med spenn.

Hur kommer det sig att kreditkortet från Norwegian (Bank) inte ger Spenn i cashback?

Om man nu utlovar en ny och spännande värld så känns det ju märkligt att man inte ens inkluderat sitt "egna" kreditkort i detta? (Jag känner till att flygbolaget sålde sin del 2019 men de profilerar ju fortfarande kortet under sitt varumärke.)

Jag har ett Bank Norwegian-kort, tjänar jag Spenn på mina inköp?​

Nej, du tjänar fortfarande CashPoints på inköp gjorda med Bank Norwegian.

Det känns som det måste vara en tidsfråga. Men till skillnad från strawberry så lever ju Norwegians gamla system kvar på ett annat sätt, så där kanske man helt enkelt väntar till nästa avtal går ut. Bank Norwegian finns ju också utanför norden - vet dock inte om de har kort med cash points där men om de har det så kan ju det också bidra.

Tycker dagens Adventskalender-spel personifierar hur förberett detta projekt varit innan sitt lanserande rätt väl..
Spela några gånger och förundras. (Eller frustreras, beroende på morgonhumör.)

Tycker dagens Adventskalender-spel personifierar hur förberett detta projekt varit innan sitt lanserande rätt väl..
Spela några gånger och förundras. (Eller frustreras, beroende på morgonhumör.)
Det är väl samma spel som tidigare år?

Idag är det iaf något användbart i lucka 2. 25% rabatt på hotell i Stockholm och Köpenhamn 20 dec 2024-2 maj 2025. Bokade Hobo en helg i sportlovstider för 850 kr/natt.

Ja, det kan jag hålla med dig om.

Syftade på lucka 2 i Spenn-appen :)
Nya flaggskeppet.
Kan möjligen varit positivt att beta-testa de inköpta tjänsterna en extra gång..

Dessa Strawberry-poäng kommer åtminstone inte att försvinna så fort Club Jensen poäng när Jensen Bofhus stänger restaurangerna. Eller kommer Strawberry verkligen vägra att konvertera överblivna Strawberry-poäng till Spenn-poäng?

Toppen