Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Som sagt, känns som att det är bra timing att fokusera på nått annat än Strawberry ett tag. Får väl se vad det blir kvar för förmåner på lifetime gold.
Sen varför har de valt 19/11 som bryt för nya programmet, vore inte nått månadsskifte eller årsskiftet med normalt?

I have no information on why they chose mid-November for a change over like this instead of using the calendar year-end or mid-May 2025. Maybe the timing has to do with money and some kind of six week requirement for the company to get its finances more in order for annual financial reports or for meeting contractual demands from lenders or investors to get their payments by end of the year or to see the company meet some kind of financial performance standards for this year or next.

• Gilla
Reactions: hco
Jag ringde supporten igår och frågade kring min resa mot LTG. Har tyvärr lite längre kvar än många här, ca 200k poäng kvar .

Då svarade kvinnan i andra änden att det kommer ersättas mot antal nätter under 8 år.
Dvs när man guld 8 år i rad får man LTG, har man platinum i 8år får man LTP.

Detta kommer räknas bakåt i tiden, så man börjar inte om.

Någon annan som hört samma sak?

Jag ringde supporten igår och frågade kring min resa mot LTG. Har tyvärr lite längre kvar än många här, ca 200k poäng kvar .

Då svarade kvinnan i andra änden att det kommer ersättas mot antal nätter under 8 år.
Dvs när man guld 8 år i rad får man LTG, har man platinum i 8år får man LTP.

Detta kommer räknas bakåt i tiden, så man börjar inte om.

Någon annan som hört samma sak?
Jag tror inte om jag läser villkoren att det måste vara 8 ÅR I RAD, utan att det krävs 8 år.

Sedan så undrar jag om detta är något som lagt till nu? Men iaf jag förstår inte riktigt vad dom menar:

"Dina lifetime poäng som intjänats fram till dessa villkor träder i kraft kommer vara med i beräkningen av din framtida lifetime status."

Jag tror inte om jag läser villkoren att det måste vara 8 ÅR I RAD, utan att det krävs 8 år.

Sedan så undrar jag om detta är något som lagt till nu? Men iaf jag förstår inte riktigt vad dom menar:

"Dina lifetime poäng som intjänats fram till dessa villkor träder i kraft kommer vara med i beräkningen av din framtida lifetime status."
Det lades till för ett tag sen men det är oklart HUR det ska beräknas mot Lifetime. =(

(Och ja, uppfattar det som att åren inte behöver vara i rad)

Om jag förstått det här rätt så nollas alla poäng mot högre nivå den 19e nov? Och därifrån räknas bara nätter? Och samma intjäningsfönster behålls osv.
Slår som en pungspark mot mig om det är så, men men.
Svarar mig själv. Mycket riktigt, från 19 nov försvinner Lifetime points. Men "men du beholder samme inntjeningsperiode som du har nå."

Som sagt, känns som att det är bra timing att fokusera på nått annat än Strawberry ett tag. Får väl se vad det blir kvar för förmåner på lifetime gold.
Sen varför har de valt 19/11 som bryt för nya programmet, vore inte nått månadsskifte eller årsskiftet med normalt?
Jo det är så att jag skulle nått årets plat på spend/poäng strax efter 19:e så Stordalen tog tillfället i akt och satte datumet därefter.
Sugigt att hela planen för årets plat nu är raserad. Har bokningar jag inte skulle ha lagt på strawberry/NH&R annars och som nu inte går att boka om

Jo det är så att jag skulle nått årets plat på spend/poäng strax efter 19:e så Stordalen tog tillfället i akt och satte datumet därefter.
Sugigt att hela planen för årets plat nu är raserad. Har bokningar jag inte skulle ha lagt på strawberry/NH&R annars och som nu inte går att boka om
Vet inte hur "off" du ligger, men det kanske kan vara värt att köpa några presentkort på typ Systembolaget, Ica, Coop mm? Sedan vet man ju inte hur mycket ett platinum i framtiden är värt att sikta på...

Vet inte hur "off" du ligger, men det kanske kan vara värt att köpa några presentkort på typ Systembolaget, Ica, Coop mm? Sedan vet man ju inte hur mycket ett platinum i framtiden är värt att sikta på...
Jo, tanken har slagit mig men orkar inte hålla på med det då jag inte bestämt mig än om jag ska lägga ner Strawberry. Det hänger väl på Spenns värde antar jag.
Vanliga stays kan jag annars lika gärna ta på Elite, det som är lite USP för Strawberry och som gör att jag velar lite är NH&R som har flera riktigt bra properties för leisure. Men de kan jag ju å andra sidan lika gärna boka via PP/amex (oftast) och få vissa förmåner ändå.

Toppen