Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Man kan ju bara hoppas att de finns i detta forum och insett att de inte kan försämra ett lojalitetsprogram utan konsekvenser.
Jag tror att många, även jag, kommer överväga byte till SAS/Scandic. Men det återstår att se hur stora försämringar dessa "new benefits" kommer innebära, för hittills ser inte jag något positivt med detta nya samarbete.
En försämring jag fått information om är att garanterad uppgradering till nästa rumskategori vid bokning för Platinum försvinner och ersätts med möjlighet till uppgradering en kategori vid incheckning. Det är verkligen negativt.

En försämring jag fått information om är att garanterad uppgradering till nästa rumskategori vid bokning för Platinum försvinner och ersätts med möjlighet till uppgradering en kategori vid incheckning. Det är verkligen negativt.
Redan idag har man ju rätt till garanterad uppgradering vid bokningstillfället, plus möjlighet till ytterligare uppgradering vid incheckning. Kommer man då att få dubbla möjligheter till uppgradering vid incheckning alltså? ;)

Skulle det bli verklighet har de stegvis urholkat platinum rejält. Innan hade man vid incheck garanterad uppgradering med möjlighet på högsta kategori inkl sviter. Sedan fick vi "garanterad ett steg vid bokning" som nästan aldrig fungerade och möjlighet till bästa kategori, sviter undantagna vid incheckning.

Om det nu blir "möjlighet" ett steg vid incheck och inget annat så suger det. För deras garanti har tidigare inte varit speciellt helig, men "möjlighet" är vad Guld har idag och det är ininte så stor träff-procent på det.
Jag väntar på officiella besked, men det här känns som att det ligger i linje med hur Strawberry de senaste åren har ignorerat sina platinum medlemmar

Ja, varför ska man då satsa på Platinum? Nu när man inte heller kan nå status med poäng. Scandic borde ju ha en bra chans här med en generös status match.

Skulle det bli verklighet har de stegvis urholkat platinum rejält. Innan hade man vid incheck garanterad uppgradering med möjlighet på högsta kategori inkl sviter. Sedan fick vi "garanterad ett steg vid bokning" som nästan aldrig fungerade och möjlighet till bästa kategori, sviter undantagna vid incheckning.

Om det nu blir "möjlighet" ett steg vid incheck och inget annat så suger det. För deras garanti har tidigare inte varit speciellt helig, men "möjlighet" är vad Guld har idag och det är ininte så stor träff-procent på det.
Jag väntar på officiella besked, men det här känns som att det ligger i linje med hur Strawberry de senaste åren har ignorerat sina platinum medlemmar
Sviter är väl inte undantagna vid incheckning idag? Undantaget gäller väl bara vid den "garanterade" uppgraderingen vid bokning?

Sviter är väl inte undantagna vid incheckning idag? Undantaget gäller väl bara vid den "garanterade" uppgraderingen vid bokning?
Det verkar vara upp till hotellet. Jag har varit med om att de har sagt ”vi har uppgraderat dig” och när jag påpekat att det ”bara” var en nivå upp (den garanterade) så fick jag förklarat att de inte gör uppgraderingar till sviter.

För mig har de flesta Strawberry-fastigheter uppgraderat mig vid incheckningen ibland till en svit eller deras största tillgängliga rum. Men vissa fastigheter och vissa incheckningsagenter ogillar verkligen att uppgradera mig eller så har de inte ledningsstöd för att uppgradera mer än en kategori om ens det. Det är med Platinum.

Verkligen, känns som platinum medlemmar har ignorerats totalt.

Jag tror tyvärr Strawberry att skjuter sig själv i foten med övergång till Spenn och om det kommer "förbättringar" (= försämringar) gällande förmåner för statuskunder. Högspenderade kunder som bryr sig om viss återbärning via poäng och status-perks vid stays kommer se sig om efter alternativ där Scandic om de sköter det samarbetet med SAS rätt har stor potential att dra många av dessa kunder.

Gissningsvis måste väl Strawberrys management funderat över detta och kommit fram till att högspenderade statuskunder inte är det klientelet de drar in mest pengar på utan den breda massan.

Toppen