Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Norwegian och Strawberry är nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag och har redan bildat det.
Återstå att se hur det blir för oss som bara bor på Strawberryhotellen.
Screenshot_20240514-210300.png
Screenshot_20240514-210358.png

Finns det något lojalitetsprogram för flygbolag som också är ett hotelllojalitetsprogram? Om Strawberry Hotels och Norwegian Air delar samma lojalitetsprogram, då skulle det vara "unikt" bland de flygbolags- och hotelllojalitetsprogram där jag har poäng. Men världen är större än så.

Avios is not a shared loyalty program between a hotel and airlines. Even among airlines, Avios is more a shared loyalty program currency than a shared loyalty program across all Avios-using airlines.

“Back in the day”, some airlines owned some hotels. And it wasn’t just SAS+Radisson. Maybe there are some airlines and hotels which share ownership and also a loyalty program nowadays, but I am not a member of such programs if there are currently any.

Man undrar ju vad detta innebär:
Formatet i det gemensamma bolaget har ändrats så att majoriteten av värdet på lojalitetsprogrammen blir kvar i Norwegian respektive Strawberry.

Innebär det att det fortsatt kommer vara möjligt att nå lifetime gold/platinum?
Hoppas de behåller fasta priser på hotellen, men känns som att en devalvering är nog att vänta.

SAS/Radisson var ett fantastiskt koncept Jag saknar, som skrivet förr, mina EBG bedruns på fina hotell (då). Inte fel om lite NAS status till deras enda flygplats LGW jag flyger till ibland.

Lifetimestatus räknar jag med att man fortsatt kan nå, ingenting alls tyder på motsatsen. Det kan dock bli svårare, kanske inte heller någon 2x i sommar med mastercard. Går en del rykten nu.

Toppen