Inte alls. 2 timmar är ganska normalt.jimmy_h skrev:2 h turn around låter fruktansvärt lite för en long-haul eller tänker jag helt fel?Pax av och på, städning, påfyllning av mat och dryck, personal byte samt säkerhetsgenomgång av planetKlicka för att utvidga...
agehall skrev:Saken är ju den att det inte spelar någon roll vad DY tar för pris - "alla" vet ju att de är ett lågprisbolag och därmed måste ju deras biljetter vara billiga!Att vi troligen inte blir de mest frekventa resenärerna hos DY är en helt annan femma.Klicka för att utvidga...
SeaPlanePilot skrev:Den är hemmahamn för världens två största kryssningsfartyg, Oasis of the Seas och Allure of the Seas. Fartygen är p.g.a. storleken (360 m) begränsade till ett fåtal hamnar. De alternerar två rutter med vardera 3 hamnar året runt.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Saken är ju den att det inte spelar någon roll vad DY tar för pris - "alla" vet ju att de är ett lågprisbolag och därmed måste ju deras biljetter vara billiga!Klicka för att utvidga...
Nej då, även där använder man sig av en grävling.jimmy_h skrev:2 h turn around låter fruktansvärt lite för en long-haul eller tänker jag helt fel?Pax av och på, städning, påfyllning av mat och dryck, personal byte samt säkerhetsgenomgång av planetKlicka för att utvidga...
Jacob skrev:Jag kan komplettera denna tråd med tidtabellerna också.Stockholm-Fort LauderdaleDY/DU 7035 ARN 14:45 FLL 19:30 788 0 ---4--7 10:45Fort Lauderdale-StockholmDY/DU 7036 FLL 21:30 ARN 13:00 +1 788 0 -2---6- 09:30Köpenhamn-Fort LauderdaleDY/DU 7039 CPH 14:45 FLL 19:30 788 0 1---5-- 10:45Fort Lauderdale-KöpenhamnDY/DU 7040 FLL 21:30 CPH 12:45 +1 788 0 ---4--7 09:15Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Tidtabellen ser lite kosntig ut på FLL-ARN samt CPH-FLL.Ska planet verkligen stå still 1 dygn och 2 timmar i FL? Vad är annars planen för planet det dygnet?Klicka för att utvidga...
jsn skrev:Flygen kommer gå ARN-FLL-CPH resp CPH-FLL-ARNKlicka för att utvidga...
Tidtabellen som postades var från andra veckan i december. Jag tänkte först om det var något särskilt just den veckan men tidtabellen är densamma åtminstone hela december och januari vad jag kunde se.palmen skrev:Det är jag medveten om, men enligt den tidtabell som Jacob postade kommer ett plan stå i 1 dygn i FLL efter resan CPH-FLL i väntan på returen FLL-ARN.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Det kanske är en 4e destination på g?Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Tidtabellen som postades var från andra veckan i december. Jag tänkte först om det var något särskilt just den veckan men tidtabellen är densamma åtminstone hela december och januari vad jag kunde se.Visst är det märkligt att flyget från Köpenhamn ska stå 26 timmar innan det återvänder till Stockholm.Klicka för att utvidga...
henrikg skrev:Enligt tråden "scandinavian aviation" på airliners.net så ryktas det att även OSL-FLL planerad, men Kjos och den norska regeringen har ju bråkat en del på sistone och norwegian tänker inte börja nya long haul linjer från OSL förrän detta har löst sig.De 26 timmar som planet skall stå overksamt kan alltså vara vikta för en planerad linje från OSL.Klicka för att utvidga...